پیش بینی برداشت 50 هزار تن ذرت دانه‌ای در ایلام

شناسهٔ خبر: 13BD5728 -
سرپرست مدیریت زراعت استان ایلام، گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۵۰ هزار تن ذرت دانه‌ای برداشت محصول داشته باشیم.

به گزارش هاناخبر ،علیرضا طولابی سرپرست مدیریت زراعت استان ایلام گفت: در راستای حمایت از تولیدات داخلی در سال جهش تولید طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام کشت ذرت از اوایل تیر ماه در مناطق شمالی و اوایل مرداد در مناطق جنوبی استان آغاز شده و تا اواسط شهریور ماه در مناطق جنوبی ادامه داشته است.

وی افزود: در سال جاری 11 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت ذرت قرار گرفت که نسبت به سال گذشته ۱۹۴۰ هکتار افزایش داشته که از این میزان ۸۵  درصد کشت آن در شهرستان دهلران بوده است.

سرپرست مدیریت زراعت استان بیان داشت: از این میزان( 11هزار  هکتار) ، ۷۵۴۱ هکتار آن ذرت دانه‌ای و ۳۴۶۸ هکتار آن ذرت سیلویی است که ۹۸ درصد کشت ذرت توسط دستگاه‌های پنوماتیک انجام گرفت.

طلابی ادامه داد: در سال جاری ۶۲۲ هکتار به صورت کشت مستقیم بوده و ۴۱۰۰ هکتار نیز به صورت نیمه حفاظتی است و همچنین نیم هکتار ذرت به صورت نشایی و آزمایشی کشت شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۵۰ هزار تن ذرت دانه‌ای( هزار تن بیشتر از سال گذشته) و ۱۳۸ هزار تن ذرت سیلویی( ۷۸ هزار تن بیشتر از سال گذشته) برداشت محصول داشته باشیم.

طولابی خاطرنشان کرد: هم اکنون برداشت ذرت سیلویی در مناطق شمالی استان آغاز شده و تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشت شده برداشت شده است و برداشت ذرت دانه‌ای از اواسط مهر ماه آغاز خواهد شد

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 5 =