توقف ذغال قاچاق و ادوات جرم توسط منابع طبیعی وابخیز داری شهرستان مریوان

شناسهٔ خبر: 13BEB210 -
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان از کشف ۱۲کیسه زغال و چند عدد تبر خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار هاناخبر از کشف ۱۲کیسه زغال و چند عدد تبر خبر داد و گفت : برحسب گزارش همیار طبیعت و هماهنگی پاسگاه کانی کن توانستیم در روستاهای گیلی کران و هانه شیخان  دوازده کیسه زغال و ۵ تا تبر توقیف کنیم
شاهروخ محمودی در گفت و گو با خبرنگار هانا خبر در مریوان با اشاره به اینکه دادگستری همکاری بیشتری انجام داده گفت: از اقای دادستان بابت همکاری با اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان تشکر ویژه دارم انشالله این همکاری و تعامل بیشتر شود.
وی تصریح کرد: با  شرکت گاز همکاری میکنیم برای کشیدن خط  گاز به ۱۴ روستای محروم تا مصرف چوب برای گرمایشی روستایان کم شود.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان ادامه داد : باتوجه به اینکه مریوان به شهر انجمن ها معروف است انشالله با همکاری مردم بتونیم جلوی سود جویان  را بگیریم.
شاهروخ محمودی از سه برنامه کاری خود که قرار است انجام دهد گفت: اولین برنامه ترویج فرهنگسازی است که بتونیم در بین مردم ودانش اموزان در مدارس انجام دهیم که روابط عمومی مردم برای حفظ جنگل ها بالا برود.
محمودی تصریح کرد : برنامه دیگر در خصوص یگان حفاظت است که روند برخورد و انجام کارهای تخلف کنندگان چه جوری انجام شود که قبل تو این موضع ضعیف بودن انجام دهیم تا بتونیم برای بهتر برخورد کردن با تخلف کنندگان انجام دهیم.
شاهروخ محمودی برنامه سوم مدیریت جامع حوضه ابخیز می باشد گفت: باتوجه به دوره های قبل طرح منابع طبیعی پراکنده بوده که ناظران و کارشناسان بخاطر دور بودن و در دسترس نبودن زمین ها نتونسته اند خوب پروژه هار و بازدید کنند.
وی در پایان سخنان خود اظهار کرد : طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز شامل تجمیع مجموعه پروژه ها و طرح های جنگل - مرتع - قرق - حفاظت - آبخیزداری - بهره برداری - صیانت و سایر پروژهای منابع طبیعی در یک حوزه آبخیز به صورت جامع و کلی نگر به نام حوزه پایلوت انجام خواهند گرفت که این امر باعث بازدید بهتر ناظران و مدیران از پروژها و همچنین تجمیع و مستند سازی بهتر مجموعه فعالیت های منابع طبیعی شده که خود یکی از اهداف مهم سازمان جنگلها در بحث آمایش سرزمین است .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 3 =