خراسان‌شمالی ظرفیت خوبی برای توسعه طبیعت درمانی دارد

شناسهٔ خبر: 13C37AB2 -
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: طبیعت بکر و کوهستانی این خطه ظرفیت مناسبی برای طبیعت درمانی دارد و باید از این پتانسیل استفاده کرد.

به گزارش هاناخبر ، ابوالفضل اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: سالانه گردشگران زیادی برای ماساژدرمانی از چشمه آب گرم ایوب پیغمبر در شهرستان بجنورد استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است که ارتباط نزدیکتر با طبیعت از جهت سلامت روانی در راستای رسیدن به آرامش بسیار موثر بوده و همزمان با شروع دوره شهرنشینی، ایده کاهش فشارهای روحی ناشی از آن با ایجاد این ارتباط بیش از پیش خود نمایانی می کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی افزود: درمانگران بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز جهت بهبود پیشرفت در سیر بیماری و مداوای مراجعین خود از روش هایی مانند مشغول کردن آنها به فعالیت در باغچه ها و ایجاد برقراری ارتباط بین آنان و گیاهان، به طور گسترده ای استفاده کرده و نتیجه طبیعت درمانی را راهکار مناسبی در جهت پیشگری و کنترل استرس می دانند.

وی عنوان کرد: گردشگری سلامت در طی ۲ سال گذشته در این استان رونق بیشتری یافته است و در این مدت ۲ دفتر در سه حوزه گردشگری پزشکی، طبیعت درمانی و تندرستی کرده اند و سه دفتر دیگر برای اخذ مجوز اقدام کرده اند که تا ۶ ماه آینده مجوز صادر می شود.

اسماعیلی یادآور شد: هر دفتر گردشگری سلامت به صوت مستقیم برای ۱۰ نفر و غیرمستقیم برای بیش از ۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

وی در مورد روند دریافت گردشگری سلامت تصریح کرد: متقاضی برای این حوزه گردشگری باید فعالیت ۶ ماهه در حوزه تورگردانی داشته باشد و دفتر خدماتی مسافرتی سابقه تعلیق نداشته باشد و عدم پروانه شکایت جهت اخذ مجوز لازم و ضروری است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۳۴ واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی، استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور، در حدفاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 6 =