شکل های اینستاگرام، فیسبوک، اسپاتیفای یا توییتر و بقیه در عصر آنالوگ

یوتیوب، اسپاتیفای، اینستاگرام و نتفلیکس سرویس‌ها و محصولات مدرن و رده بالای دنیای فناوری در عصر اینترنت هستن اما همه آن‌ها یک ریشه در عصر آنالوگ دارند.

به گزارش هاناخبر ،


اگر اینستاگرام، فیسبوک، اسپاتیفای یا توییتر و بقیه را در عصر آنالوگ داشتیم، چه شکلی می‌شدند؟!

    توسط میثاق محمدی‌زاده
    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    بدون دیدگاه

یوتیوب، اسپاتیفای، اینستاگرام و نتفلیکس سرویس‌ها و محصولات مدرن و رده بالای دنیای فناوری در عصر اینترنت هستن اما همه آن‌ها یک ریشه در عصر آنالوگ دارند.

حالا تصور کنید اگر این سرویس‌ها و شبکه‌های اجتماعی در گذشته و هنگامی که هنوز آنالوگ بر دنیا پادشاهی می‌کرد؛ می‌خواستند عرضه شوند چه شکلی بودند؟

یک هنرمند انیمه‌کار خوش ذوق انیمه این خدمات در عصر آنالوگ را ساخته است. دوربین پولاروید با برند اینستاگرام، نوار کاست با برند اسپاتیفای و پخش‌کننده ویدیوهای VHS با برند یوتیوب جذاب و خواستنی هستند.

این هنرمند به نام Sheng Lam سراغ معروف‌ترین سرویس‌های اینترنت در این روزها رفته و انیمه هریک در دنیای آنالوگ را با یک نام مشابه ساخته است. طراح‌هایی بسیار زیبا و مفهومی که جنس خدمات این سرویس‌ها را نشان می‌دهند؛ اگر قرار بود در گذشته باشند.

یکی از ابتکارات بامزه این انیمه‌کار، نام‌گذاری این سرویس‌ها است. SoundKloud برای ساندکلاود و YooTube برای یوتیوب یا Phasbook برای فیسبوک و Tweeter برای توییتر.

فیسبوک یک دستگاه دیسک درایو ترسیم شده و توییتر یک دستگاه ارسال کدهای مورس است. نتفلیکس هم چیزی بیشتری از یک تلویزیون CRT آنالوگ نیست.

سوال کلیدی این است اگر واقعا این سرویس‌ها و محصولات در گذشته به این صورت عرضه می‌شدند؛ مانند امروز با استقبال روبرو شده و این‌قدر محبوب بودند؟ آیا شما حاضر به استفاده از دستگاه پلیر موزیک SoundKloud بودید یا برندهای محبوب بازار بیشتر خریدار داشتند؟

این تصاویر بسیار با کیفیت و قانع‌کننده هستند. جزئیات در آن‌ها رعایت شده و اهمیت دارد. می‌توانید این انیمه‌ها را از صفحه Sheng Lam مشاهده و نسخه با کیفیت آن‌ها برای چاپ را از روی سایت Inprnt دریافت کنید.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 5 =