اختصاص ۸۰ هکتار برای طرح جنگل کاری مشارکتی در مهاباد

شناسهٔ خبر: 13DDBBB8 -
کارشناس جنگل و مرتع اداره منابع طبیعی مهاباد گفت: ۸۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان به طرح جنگل‌کاری مشارکتی اختصاص یافته است.

به گزارش هاناخبر ،

خالد خضری کارشناس جنگل و مرتع اداره منابع طبیعی مهاباد ، اظهار کرد: ۸۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان برای طرح جنگل کاری مشارکتی در این شهرستان شناسایی و آماده واگذاری به متقاضیان است.

خضری افزود: طرح جنگل کاری مشارکتی با محوریت نهال کاری بادام، گردو و سماق و گل محمدی بوده و اشتغالزایی خوبی نیز برای مردم منطقه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف پایداری بیشتر منابع طبیعی منطقه اجرا می‌شود، اضافه کرد: این طرح در اراضی که به آب دسترسی دارند اجرا و زمین و نهال به مجری طرح واگذار می‌شود و با کسانی که در این طرح شرکت می‌کنند، همکاری لازم انجام خواهد شد.

کارشناس جنگل و مرتع اداره منابع طبیعی مهاباد اذعان کرد: این طرح علاوه بر اینکه در اقتصاد و معیشت مردم تاثیر مثبت خواهد داشت موجب پایداری عرصه‌های منابع طبیعی، پوشش گیاهی و اکوسیستم منطقه نیز خواهد شد.

خضری تاکید کرد: علاوه بر درآمدی که در دراز مدت از محصولاتی که به بهره برداری خواهد رسید نصیب مردم می‌شود ایجاد پوشش با احداث جنگل‌های وسیع سبب حفاظت آب و خاک، لطافت هوا و کاهش دمای هوا در منطقه شده و همچنین زمینه گردشگری و تفرجگاهی را نیز توسعه خواهد داد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 6 =