هفدهمين استاندار كردستان معرفی شد/وزیرکشور: کردستان دروازه ایران است +تصاویر

شناسهٔ خبر: 14A9864C -
آیین تکریم از خدمات عبدالمحمد زاهدی استاندار سابق کردستان و معارفه بهمن مرادنیا استاندار جدید استان با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

به گزارش هاناخبر ،این مراسم امرز شنبه (22 مهرماه) پس از گذشت 71 روز از شروع به کار دولت دوازدهم، برگزار شد .

شاهرودی:تامین معیشت مردم باید اولویت استاندار جدید کردستان باشد

حجت الاسلام محمد حسینی شاهرودی امروز شنبه(22 مهر ماه) در آیین تقدیر و معارفه استاندار کردستان، اظهار کرد: به مسئولیت ها باید به عنوان یک فرصت و نعمت الهی که خدا در اختیار ما قرار داده نگاه کنیم و باید بهترین استفاده را از آن ببریم.

وی افزود: جهادی عمل کردن و مدیریت جهادی باعث رفع خستگی از کار و لذت بردن از مسئولیت می شود که مسئولان باید آن را مدنظر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه هر کاری باید به فرد شایسته و صاحب تجربه آن سپرده شود، عنوان کرد: رعایت این مهم در بر عهده گرفتن مسئولیت ها، موجب پیشرفت کار می شود و در غیراین صورت نمی توان در هیچ زمینه ای موفق عمل کرد.

وی تاکید کرد: مسئولیت ها امانت هایی هستند که به ما سپرده شده اند و نباید از آن به عنوان طعمه استفاده کنیم و ضروری است همه صاحبان مسئولیت ها، با نگاه خدمت در مسئولیت های خود فعالیت کنند.

حجت الاسلام شاهرودی ضمن تشکر از دولت، بیان کرد: از دولت خواسته بودیم که تا حد امکان از نیروی بومی برای استانداری کردستان استفاده شود که خوشبختانه این مهم محقق شد و ضروری است استاندار جدید، اقتصاد و توجه به معیشت مردم را به عنوان یکی از اولویت های خود مدنظر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه نگاه سیاسی هم لازم است، گفت: نگاه اقتصادی و توجه به معیشت مردم و درآمد آنها با بهره گیری از ظرفیت های موجود، بسیار ضروری تر است.

نماینده ولی فقیه در کردستان از استاندار کردستان به جهت توجه به زیرساخت های استان و توسعه آنها تقدیر کرد و افزود: این راه باید همچنان ادامه داشته باشد.

وی بر رعایت عدالت تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کردستان در بسیاری از شاخص ها از میانگین کشوری پایینتر است، امیدواریم با رعایت عدالت رشد داشته و به میانگین کشوری برسد.

حجت الاسلام شاهرودی بیان کرد: در همه مناطق استان نیز باید عدالت رعایت شود و به شکل جدی اقدامات اشتغالزا و افزایش درآمد انجام شود.

زاهدی: با مردم کردستان صادق بودم/ اگر نتوانستم وعده‌ای را محقق کنم عذرخواهی می‌کنم

عبدالمحمد زاهدی امروز شنبه(22 مهر ماه) در آیین تقدیر و معارفه استاندار کردستان، اظهار کرد: اگر می توانسته ام کاری برای کردستان و مردم این دیار انجام دهم و انجام نداده ام از مردم این استان عذرخواهی می کنم.

وی افزود: گرچه وعده هایی به مردم داده ام که عملی نشده است اما قاطعانه می گویم که دروغ نگفته ام و شرایط برای تحقق وعده فراهم نبوده است.

استاندار سابق کردستان عنوان کرد: در این مدت که در کردستان مسئولیت داشتم، صادقانه با مردم رفتار کردم چون مردم این استان را مردمی صادق هستند و صداقت در نگار مردم این استان متجلی است.

وی تصریح کرد: در این مدت در استان سعی داشته ام همه جانبه نگاه کنم و هیچ بخشی در استان مغفول نماند و در مدیریت به همه بخش های اجتماعی، سیاسی، اقتصاد، هنر و ... توجه داشته ام.

زاهدی ادامه داد: هر اقدامی در هر حوزه ای در کردستان نیازمند فراهم کردن زیرساخت است که در 4 سال گذشته مورد توجه قرار گرفت که مهمترین آنها زیرساخت حمل و نقل بود که بدون توجه به آنها توسعه سایر بخش ها میسر نیست.

وی توسعه صنعت، گردشگری و سایر حوزه ها را نیازمند وجود حمل و نقل مناسب در استان دانست و گفت: در این دوره تلاش بسیاری برای توسعه حمل و نقل استان صورت گرفت و معتقدم در حوزه زیرساخت های حمل و نقل استان جهشی به وجود آمد.

استاندار سابق کردستان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تخصیص سهم آب استان نیز اظهار کرد: سهم ما از رودخانه های مرزی 2 میلیون و 900 هزار متر مکعب بود که امروز به 35 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی ادامه داد: تولیدات کشاورزی استان نیز در سال 95 نسبت به سال 92، 44 درصد افزایش داشته است و در بخش صنعت نیز بسیاری از پروژه هایی که در سال های گذشته آغاز و تعطیل شده بود، در این دوره تکمیل شد.

زاهدی به حوزه معدن استان اشاره کرد و گفت: در بخش معدن خام فروشی داشتیم که آن را ممنوع اعلام کردیم و هیچ پروانه اکتشافی در استان جز به شرط فراوری معادن صادر نمی شود.

وی به ایجاد منطقه آزاد تجاری مریوان نیز اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه مریوان مصوبه دولت قبل را دارد و به بخش خصوصی واگذار شده که امکان احیا و به نتیجه رساندن آن میسر است.

استاندار فعلی قزوین اعلام کرد: در حوزه فرهنگ نیز اقدامات خوبی در این استان انجام شد و معتقدم در هیچ دوره ای در کردستان تا این اندازه فرهنگ مورد توجه قرار نگرفت.

وی به برگزاری 4 انتخابات در مدت مسئولیت خود در استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه انتخابات بدون هی مشکلی در استان برگزار شده و در آخرین مورد مردم کردستان 73 درصد به دولت کنونی رای دادند که نشان دهنده وفاداری مردم این استان به نظام است.

زاهدی خاطرنشان کرد: ایجاد رشته زبان و ادبیات کردی برای اولین بار در کردستان و همچنین رشته موسیقی به دلیل توجه به غنای موسیقی کردی از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در استان در 4 سال گذشته بوده است.

وی عنوان کرد: در این 4 سال مطبوعات کردستانه آزادانه فعالیت می کردند و علیرغم اینکه گاهی توهین ها و تخریب هایی انجام می شد اما نه تنها شکایتی بر علیه رسانه ای مطرح نشد، بلکه حتی گله ای هم صورت نگرفت.

وی به موفقیت های سایر حوزه های ورزشی، هنری، سیاسی و ... اشاره کرد و گفت: از همه مردم کردستان تشکر می کنم و باید بگویم که در نگاه این مردم جز محبت و صداقت ندیدم.


مرادنیا: صداقت، امانت و وفادارى، سه عهد من با مردم کردستان است/همه مردم کردستان باند و جناح من هستند/احترام به مردم کردستان اصل اساسی من است

بهمن مرادنيا خطاب به مردم كردستان اظهار داشت: بر این باورم تا روزى كه در اين مسند هستم به مردم دروغ نگويم و وصادقانە  تا روزى كه اين مسئوليت را بر عهده دارم به اين مسئوليت خيانت نكنم .
استاندار  كردستان در اولين سخنرانى خود گفت: خدا را شاكرم كه توفيق داد و مورد اعتماد دولتمردان جمهورى اسلامى قرار گرفتم تا به مردم و ديار خودم خدمت كنم، اين را فرصت مغتنمى براى خودم مى دانم و اميدوارم بتوانم از اين فرصت براى خدمت به مردم استفاده كنم.
مرادنيا در اين مراسم ضمن ابراز تشكر و سپاس از تمامى حضار، و تشكر صميمانه از رياست محترم جمهور و وزير محترم كشور به سبب اعتماد به ايشان، از زحمات ٤ ساله آقاى زاهدى استاندار سابق كردستان نيز قدردانى كرد و افزود: خوشحال مى شوم در آينده از تجربيات و راهنمايى هاى ايشان بهره مند شوم.
وى در ادامه به اصول خود در راستاى خدمت به مردم استان اشاره و خاطرنشان كرد: اصل اول احترام واقعى به مردم است، كه اگر كارى هم نتوانم انجام دهم حداقل به مردم احترام بگذارم و از همكاران هم انتظار دارم كه چنين باشند.
مرادنيا وحدت و همدلى را اصل دوم عنوان كرد و افزود: امروز كه اين مسئوليت را پذيرفته ام نه جناحى دارم و نه گروهى، همه مردم كردستان جناح من هستند و در خدمت احزاب سياسى با مشى اعتدال و قبول برنامه هاى دولت خواهم بود و دست يارى به سوى نمايندگان مردم، احزاب و دانشگاهيان دراز مى كنم به اميد روزى كه لفظ محروميت از كنار نام كردستان برداشته شود.
استاندار كردستان صفت محروميت را با وجود برخوردارى از آب، زمين و ساير نعمات الهى بى معنى دانست و تاكيد كرد: بايد دست از حاشيه سازى و سياست بازى برداريم و به خاطر خدا دست از جناح بازى برداريم و به فكر خدمت به مردم باشيم.
وى در تشريح سومين اصل، گفت: بنده با رويكرد اقتصادى به اين استان آمده ام و اگر از كار اقتصادى خودم در بخش خصوصى دست كشيده ام به قصد خدمت، به استان آمده ام.
مرادنيا با اذعان به اينكه فعاليت بخش خصوصى نيازمند وجود زيرساخت است، خاطرنشان كرد: علاوه بر زيرساخت بايد فرهنگ برخورد با بخش خصوصى نيز رعايت شود.
وى در اين خصوص تاكيد كرد: بايد با احترام با بخش خصوصى برخورد شود، امروز در تمام دنيا بخش خصوصى حضور پررنگى دارد.
استاندار كردستان با بيان اينكه نمى توانيم انتظار معجزه داشته باشيم، يادآور شد: با دست سرمايه گذاران داخل استان، كشور و خارجى اين معجزه شدنى است به شرطى كه فرهنگ برخورد با بخش خصوصى را داشته باشيم.
مرادنيا همچنين اظهار داشت: از گذشته تا كنون هر كس به سهم خود تلاش كرده و در آينده نيز نيز همين طور خواهد بود و اين امر شدنى است البه با همفكرى و همراهى خوبى كه در استان خواهد بود.
وى در ادامه از وزير كشور خواست همانطور كه پيش از اين معين استان كردستان بوده اند از اينبه بعد نيز مساعدت لازم را نسبت به استان داشته باشند.
بهمن مرادنيا خطاب به مردم كردستان اظهار داشت: از وزير محترم كشور سه شرط صداقت، امانت و وفادارى را گرفتم كه تا روزى كه در اين مسند هستم به شما دروغ نگويم و با شما صادق باشم، تا روزى كه اين مسئوليت را بر عهده دارم به اين مسئوليت خيانت نكنم و امانتدار باشم و به شما مردم عزيز استان وفادار بمانم و هرگز به شما خيانت نكنم.
وى در پايان خاطرنشان كرد: از خداوند مى خواهم اگر عمرى باقى باشد نتيجه خدمت من هم رضاى خداى متعال، هم رضايت مردم و هم رضايت  شهداى عزيز كه همگى مديون آنها هستيم، باشد.
گفتنی است بهمن مرادنيا هفدهمين استاندار كردستان از فرزندان توانمند اين استان مى باشد.

وزیر کشور: کردستان دارای عقب ماندگی تاریخی و انباشتگی از شرایط نامناسب است/عقب ماندگی تاریخی کردستان باید با جهش جبران شود

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز شنبه(22 مهر ماه) در آیین تقدیر و معارفه استاندار کردستان، اظهار کرد: استاندار پیشین کردستان در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با مشکلات زیادی از جمله انتقال از دولتی به دولت دیگر، تحریم ها و فشارها و تهدیدها، انزوای کامل جهانی و تورم 47 درصدی مواجه بودیم.

وی افزود: علیرغم این مشکلات مردم مصمم شدند و کشور را به سوی سازندگی، انسجام، وحدت و همدلی سوق دادند و از رئیس جمهور و برنامه های وی حمایت کردند.

وزیر کشور عنوان کرد: دولت نیز با بهره گیری از رهنمودهای رهبری، یکی از مهم ترین بحران ها یعنی برجام را حل کرد و برجام تنها یک مسئله سیاسی نبود بلکه اثبات احقاق حق مردم ایران، اثبات دروغ گویی و تهمت سلطه و استبداد بر مردم و مقاومت مردم ایران برای احقاق حقوق خود بود.

وی تصریح کرد: گرچه امروز با لفظی بی ادبانه که ناشی از ضعف رئیس جمهور آمریکاست، به گونه ای دیگر با مرد سخن گفته می شود و گرچه مردم ایران همیشه بر رعایت ادب تاکید داشته اند اما اراده پولادین مردم این کشور آماده پاسخگویی به هر اتهامی است.

رحمانی فضلی ذکر کرد: گرچه آمریکا با این اقدامات خواستار ایجاد شکاف بین رهبری و حاکمیت و مردم است اما ما رهبری داریم که همه مردم ایران در لوای ایشان حرکت کرده و اجازه نخواهند داد آمریکا به اهداف خود برسد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری آمریکا در سخنان خود تحریفی تاریخی در خصوص نام خلیج فارس انجام داده است، گفت: همه مردم دنیا این سخنان را قضاوت خواهند کرد.

وزیر کشور از دولت هایی که سخنان رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کردند و به آنها جواب دادند، تشکر کرد و گفت: این سند و حمایت جهان از احقاق حق ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه کردستان در شاخص های بسیاری از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: کردستان یک عقب افتادگی تاریخی و انباشتگی از شرایط نامناسب دارد که باید با جهش جبران شود و این جهش سهم دولت، مردم و مجلس است و باید توسط همه انجام شود و امیدواریم کردستان به این جهش دست یابد.

وی اظهار کرد: استاندار جدید کردستان سابقه کار جهادی درخشانی دارند و در سطح ملی ارتباطات و مناسبات خوبی دارند.

رحمانی فضلی اعلام کرد: اگر قرار باشد تصمیماتی در خصوص مرزهای جغرافیای انجام شود، ایران مام کردستان است و به هیچ وجه حاضر نیستیم مرزهای جغرافیایی که سندی ملی است، دچار اغتشاش شود و معتقدیم همه مردم ایران با هر نژاد، زبان و مذهبی باید در همین مرزها در برابر قانون اساسی برابر باشند.

وی ادامه داد: اجازه نخواهیم داد اغیار و به ویژه کسانی که دل در گرو نابودی اسلام و ایران دارند، بتوانند به هدف خود دست پیدا کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: استان های مرزی کشور دژ مستحکم و نفوذ ناپذیری است که مردم این خطه هم سربازان این دژ هستند.

وی با اشاره به اینکه در مقطع کنونی سه عامل برای موفقیت لازم است، بیان کرد: وحدت و انسجام ملی، اقتصاد، معیشت و قدرت امنیتی و نظامی سه عامل موفقیت و پیشرفت کنونی کشور است.

 لفظ بی ادبانه ترامپ نشانه ضعف اوست/با اراده پولادین مردم آماده پاسخگویی به هر اتهامی هستیم

اظهار کرد: آمریکا جنگ را به مردم تحمیل کرد، حلبچه و سردشت را بمباران و شیمیایی کردو تحریم را بر مردم حاکم کرد و این آمریکایی ها بودند که طالبان و داعش و القاعده را ساختند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که جوانان ما از اسلام دفاع کردند و ما بارها اثبات کرده ایم که نمی ترسیم و گوشمان بدهکار نیست، چرا که با خدای خود عهد بسته ایم و کسی که با خدای خود تعهد می بندد از چیزی و کسی نمی هراسد.

رحمانی فضلی گفت: آمریکا از خلیج همیشه فارس که یک سند بین‌المللی و افتخار برای ملت ایران است در ملاء عام با اسم مجهول نام می برد، که این امر و این نوع سخن گفتن داوری و قضاوت جهانیان را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: از ملت های بیدار و آگاه مختلف جهان که همراه با ایران بوده اند و بلافاصله صحبت های نا به جای ترامپ را محکوم کرده و از ایران دفاع کرده اند، تشکر می کنیم. این نشان داد که خواسته ایران به حق است و ما از آن دفاع خواهیم کرد. ملت ایرات در احقاق حق خود موفق بوده اند و ما در اجرای برجام توانستیم گام های قابل قبولی برداریم.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه اغتشاش مرزهای ما خواست اسرائیل و استکبار جهانی است تاکید کرد: ما شعور داریم و اجازه نمی‌دهیم اغیار در مسائل منطقه دخالت کنند .

وی با اشاره به اینکه کردستان جزو ایران است عنوان کرد: استان های مرزی ما از جمله کردستان، کرمانشاه آذربایجان دژهای مستحکم نظام جمهوری اسلامی هستند مردم سرباز های آن؛ دنیا باید بداند که نمی شود با زبان تهدید با این ملت سخن بگویند .

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ما رهبری داریم که داهیانه و هوشیارانه ملت را هدایت می کند و مردمی داریم که پیرو رهبری است تصریح کرد: در حال حاضر ایران از لحاظ مسایل اقتصادی، امنیتی، سیاسی و مسائل اجتماعی یک تجربه عملی برای دنیای اسلام است،

وی گفت: اقتصاد مقاومتی کشور ما، بهترین اقتصاد است و اگر بخواهیم تهدیدات دشمنان را به صفر برسانیم باید اقتصاد خود را تقویت کنیم که محور این اقتصاد باید مردم بوده و نگاه آن هم درونی و هم بیرونی باشد.

کردستان دروازه ایران است

وزیر کشور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده از سلاح هسته ای را حرام عنوان کرد، افزود: این فرمایش رهبری حجت را بر ما تمام کرد و ما دیگر به سمت آن نمی رویم و شایعه تولید سلاح هسته ای در ایران فریبی بیش نیست.

وی خطاب به استکبار جهانی گفت: منطقه را انبار اسلحه نکنید تا ما مجبور به دفاع نباشیم، چرا که ما سلاح را فقط برای دفاع استفاده می کنیم. شما نمی‌توانید دامنه دفاع ما را تعیین کنید.

رحمانی فضلی اعلام کرد: کردستان دروازه و سهم سهیم ایران است و مردم کردستان مدافع فرهنگ و تاریخ این آب و خاک است .

وزیر کشور گفت: ما باید در این شرایط حساس نگاه جهشی به توسعه در این منطقه داشته باشیم و باید از تمام ظرفیت‌های استان در راستای توسعه آن بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه برای مدیریت، همه گروه ها مورد قبول هستند بیان کرد: مدیران باید اعتدال داشته باشندچرا که اعتدال از خواسته های مردم است و ما افراط و تفریط را نمی پذیریم.

رحمانی‌فضلی گفت: ما از مدیرانی می توانیم استفاده کنیم که با برنامه های دولت همراه باشند.

وزیر کشور استفاده از ظرفیت‌ها در کردستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: امسال بودجه دولت 320 هزار میلیارد تصویب شده است در کنار این منابع سرشاری وجود دارد که باید از آن استفاده شود .

استاندار کردستان باید گروهی را برای تامین منابع مالی ایجاد کند

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: استاندار کردستان باید گروهی را برای جذب و تامین منابع مالی چه از درون استان و چه از بیرون تشکیل دهد و از تمام ظرفیت‌های استان استفاده کند.

وزیر کشور بیان کرد: کردستان باید به محل همایش‌ها سمینارهای ملی تبدیل شود و باید سالیانه توسط قویترین کارگردانان فیلم سینمایی در این استان ساخته شود و زیبایی‌ها و تلالو درخشندگی رنگ‌های استان و بستر زیبای آن، معماری روستایی، رودخانه‌های خروشان و موسیقی کردستان به نمایش درآید تا توریست بیشتری در این استان جذب شود .

رحمانی فضلی گفت: رویکرد تولید در کردستان باید بگونه‌ای باشد که حداقل ۵۰ درصد تولیدات استان برای صادرات باشد و دولت هم از این مهم حمایت خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید مشارکت قوی مردم در انتخابات و اراده آنها استمرار یابد افزود: مردم کردستان مردمی با عزت نفس هستند و در مطالبه به حق مردم کردستان نباید ادبیات‌ها بگونه ای باشد که به کسی بر بخورد.

وزیر کشور با اعلام اینکه مردم کردستان نیازمند نیستند افزود: مردم کردستان عزت نفس، امید و اعتماد دارند و حق دارند که به دنبال احقاق حقوق خود باشند. ما نباید به خود اجازه دهیم که در پشت تریبون ها مردم را محروم و نیازمند نشان دهیم.

وزیر کشور اضافه کرد: اگر استاندار، نماینده ولی فقیه، نمایندگان مردم، شورای شهر، ماموستاها، دانشگاهیان و مردم همه در کنار هم باشند و دست در دست هم دهند کارها خوب پیش خواهد رفت .

رحمانی فضلی با اشاره به طرح توسعه کردستان اضافه کرد: این طرح که توسط نخبگان تدوین شد باید توسط استاندار جدید ادامه یابد تا به نتیجه برسد و ما در عمل باید این اراده را محقق کنیم.

 

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 1 =