دانش آموزان شین آبادی، قربانیان فراموش شده دوران / ریه های دختران شین آباد می سوزد

شناسهٔ خبر: 14AEB701 -
دانش آموزان شین آباد پیرانشهری در دوران "کرونا" قربانیان فراموش شده ای هستند که بیش از پیش نیاز به توجه دارند.

به گزارش هاناخبر ،

دانش آموزان دختر شین آبادی که در حادثه آتش سوزی مدرسه خود در 15 آذرماه سال 1391 بشدت دچار سوختگی شده بودند پس از گذشت بیش از 7 سال و نیم امروز بیش از هر زمانی نیازمند کمک و توجه مسئولان شهرستان، استان و حتی کشوری هستند.

 شرایط نامناسب اقتصادی کشور بویژه قرار گرفتن در دوران سخت "کرونا" از یک طرف و آسیب جدی ریه های جمعی از دانش آموزان حادثه تلخ شین آباد فشار مشکلات فعلی را برای این عزیزان دو چندان کرده است و در یک کلام، حال امروز دختران شین‌آباد خوب نیست.

مرور خاطرات تلخ روزهای پائیز نحس و فراموش نشدنی 91 شین آباد و دردهای چندین ساله ی آنا در طی این مسیر 7 ساله بهمراه گلایه های بیشمار اولیاء این عزیزان مبنی بر نبود حمایت های لازم و کافی در طی این مسیر سخت و دشوار این باور را اذهان آدمی تداعی می کند که این دختران شین آبادی قربانیان فراموش شده دوران سخت "کرونا" هستند.

لذا در این دوران سخت و طاقت فرسا این نونهالان 7 سال و نیم قبل و نوجوانان فعلی نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر روحی و روانی نیز نیازمند حمایت بیشتر نهادهای ذیربط هستند.

اما پیگیری حال این عزیزان؛ در این دوران سخت و فراموش نشدنی کرونایی و حرف های شنیدنی اولیای این دانش آموزان پرده از واقعیت هایی برداشت که بسیار دوراز انتظار به نظر می رسید.

جلال مرادی، پدر یکی از دانش آموزان حادثه دیده در آتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر در گفتگوی اختصاصی خود با خبرنگار کردپرس ضمن ابراز گلایه هایی گفت: دانش آموزان معصوم و بیگناهی را که دربی تدبیری مسولین آموزش وپرورش شهرستان و استان زندگیشان از این رو به آن رو شد و سالیانه چندین بار زیر تیغ جراحی بدون نتیجه قرار میگیرند و آسیب جدی به ریه هایشان وارد شده است متأسفانه در این دوران سخت اصلاً حمایت نمی شوند.

وی ادامه داد: وعده های بی سرانجام مسولین برای در کنار ماندن آنها تا پایان دوره درمان و حتی مدرسه تا کنون هرگز به سرانجام خود نرسیده است.

مرادی اضافه کرد: اما اکنون با گذشت بیش از سه ماه از شیوع ویروس کرونا و با توجه به اینکه ریه و قلب آسیب پذیر این دانش آموزان دچار سانحه شده است، متأسفانه هیچ کدام از مسولین به خصوص آموزش وپرورش حتی یک احوالپرسی ساده از این دانش آموزان آسیب پذیر  انجام نداده اند، و این جای تأسف فراوان است.

 پدر سیما مرادی، دانش آموز حادثه دیده در آتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر در خاتمه گفت: فرزندان ما هرگز به دنبال ترحم مسئولان نیستند بلکه تنها انتظاری که از مسئولان خود دارند این است که آنها را ببینند و این تنها بخش کوچکی از انتظار این  دانش آموزان در این ایام از مسولین است که به همین دلیل باید در قالب یک انتقادبه گوش آنها برسد.

سید محمدامین شادکام، یکی دیگر از اولیای دانش آموزان شین آبادی نیز در این خصوص به خبرنگار کردپرس گفت: ما انتظار داشتیم که در شرایط سخت کنونی حداقل احوالی از این دانش آموزان پرسیده می شد ولی متاسفانه هنوز عملی نشده است.

وی در خصوص کمک ها و حمایت های صورت گرفته در دوران کرونا از این دانش آموزان اظهار داشت: بنا بر اعلام مسئولان آموزش و پرورش پیرانشهر قرار بر این بود که مبلغی در قالب کارت هدیه به این دانش آموزان اهدا شود که هیچ کدام از اولیاء آن را دریافت نکردیم.

شادکام اضافه کرد: از زمان شروع ویروس کرونا تنها یک بسته حاوی مواد ضد عفونی و اقلام بهداشتی با همراهی جمعی از مسئولان از جمله، نماینده مجلس، رؤسای آموزش و پرورش و هلال احمر شهرستان به ما تحویل داده اند که در مقابل وسعت حادثه اتفاق افتاده ارزش چندانی ندارد.

این اولیاء دانش آموز شین آبادی اظهار داشت: هر کمکی هم که به این دانش آموزان شود توسط مسئولان دولت از قبل تعریف شده است که جای تقدیر دارد اما متأسفانه گاهاً در پرداخت آن به این دانش آموزان سهل انگاری در خود شهرستان صورت می گیرد.

حسین پرکم، یکی دیگر از اولیاء دختران شین آبادی که در حادثه آتش سوزی سال 91 مدرسه شین آباد پیرانشهر دچار حادثه شده شود نیز در این خصوص گفت: در دوران سخت کرونا که بیش از 3 ماه است شروع شده است نیازمند حمایت های ویژه مسئولان بوده ایم اما متأسفانه تنها کمکی که به ما شده است اعطای یک بسته اقلام بهداشتی از طرف هلال احمر شهرستان بوده است.

وی ادامه داد: در جمع خانواده های حادثه دیده ظاهراً تنها کمک نقدی در حد بسیار ناچیزی به یک خانواده انجام شده است و بقیه خانواده ها هیچ گونه کمک مادی دریافت نکره اند.

 رحمان اسماعیل پور، یکی دیگر از اولیاء این دانش آموزان در گفتگو با کردپرس بیان داشت: انتظار می رفت که مسئولان آموزش و پرورش در این ایام نسبت به حمایت مالی در قالب کارت هدیه یک الی دو میلیون تومانی از محل بودجه اختصاص یافته برای این دانش آموزان که در حساب آموزش و پرورش است اقدام می کردند ولی متأسفانه تا کنون در این راستا هیچ گونه اقدام عملی انجام نشده است.

وی اضافه کرد: گلایه ما از آموزش و پروش صرفاً مربوط به این ایام می باشد که حمایت لازم را از این دانش آموزان نکردند اما باید اذعان کنیم که حمایت های قبل از دوران کرونا نسبتاً توسط مسئولان مربوطه انجام می شد و از این بابت هم بارها مراتب تقدیر و تشکر خود را از طریق رسانه ها اعلام کرده ایم.    

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 1 =