نماینده سنندج خواستار ورود ایران برای توقف جنگ در عفرین شد

شناسهٔ خبر: 14EFA376 -
نماینده مردم سنندج در مجلس خواستار ورود جمهوری اسلامی برای توقف جنگ ترک ها با کردهای عفرین شد.

به گزارش هاناخبر ، سید مهدی فرشادان درنشست علنی عصر امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: همگان می دانیم که امروز کردها هیزم تنور جنگ خاورمیانه هستند و تاریخ گواه تراژدی تکراری است.

نماینده مردم سنندج ، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حلبچه سند زنده ستم تاریخ بر مردم بی‌دفاع کرد است، اظهار کرد: مردم بی‌دفاع  کرد روزی در کوبانی و روزی در شنگال و امروز در عفرین مورد ستم قرار گرفته‌اند. روزی صدام کردها را قتل عام می کرد و امروز رجب طیب اردوغان این کار را انجام می‌دهد. او بی‌مهابا به قوانین و کنوانسیون های بین‌المللی وارد خاک کشور همسایه‌اش شده و با افتخار از کردها به عنوان تروریسم نام می‌برد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگرچه جنایات دیکتاتورها بر مردم مظلوم کُرد در حافظه تاریخ ثبت می شود، اما اردوغان بداند هرگز نمی‌تواند اداره کردها را تسلیم قدرت پوشالی خود کند و باید پاسخگو باشد که به چه جرمی امروز در عفرین انسانها را قتل عام می‌کند و کردزبانها در ایران به دلیل شرایط نامساعد هم‌زبانانشان ناامید و دلشکسته شده‌اند.

فرشادان افزود: این سخنان حمایت از مردمی است که بیشترین صدمات روحی و جسمی را در حافظه تاریخی دارند و این الفاظ فریاد مردم کرد است که از زبانشان جاری می شود. همچنین این جملات درخواست از دولتمردان ایران برای دخالت براساس حسن‌نیت برای حمایت از مردم مظلوم است.

بر اساس گزارش خانه ملت؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه منطقه نیاز به حضور جمهوری اسلامی به عنوان حامی ستمدیدگان دارد، خاطر نشان کرد: این درخواست یک مطالبه انسانی و فراتر از مطالبات مردمی است و از دولتمردان و ریاست جمهور و وزارت امور خارجه و سایر مسئولان درخواست دارم درباره توقف جنگ در عفرین با مقامات ترک گفت‌وگو کنند تا بیشتر از این کرامت کردها در عفرین لگدمال نشود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 6 =