مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی:

ساختمان قدیمی صدا و سیمای ارومیه مرمت و احیا می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با تصمیات اخیر و توافقات انجام شده مرمت و احیای ساختمان قدیمی صدا و سیمای ارومیه در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش هاناخبر ،

جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مقرر شده است با جذب اعتبار برای مرمت و محوطه‌سازی ساختمان قدیمی صداو سیما در اسرع وقت اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: این ساختمان پس از مرمت و احیا به عنوان کاربری فرهنگی و موزه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: نخستین ساختمان صداوسیمای محلی ایران در ارومیه توسط جهانگیر درویش یکی از هفت معمار برتر جهان در سال ۱۳۴۳ آغاز و درسال ۱۳۴۷ شمسی به بهره‌برداری رسید.

جباری گفت: ساختمان قدیمی صداوسیمای آذربایجان غربی به شماره ۳۱۴۱۷ در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ شمسی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی همچنین از ساخت استودیو ضبط برنامه‌های تلویزیونی با الهام از معماری سنتی در ارومیه خبرداد و گفت: برای ارج نهادن به هویت و تاریخ استان و نیز معرفی معماری بناهای تاریخی استان صدا و سیمای آذربایجان غربی اقدام به ساخت این استودیو کرده است.

جباری افزود: این استودیو با الهام از معماری دوران پهلوی و زیر نظر کارشناسان این اداره‌کل در محوطه سازمان صدا و سیمای استان واقع در شهرک گلشهر ارومیه ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: تولید برنامه‌های تلویزیونی در این استودیو نقش مهمی در معرفی تاریخ استان و فرهنگ‌سازی احیای بناهای تاریخی خواهد داشت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 3 =