دمای برخی نقاط کرمانشاه زیر صفر می‌رود/ رشد 45 درصدی بارش‌ها

شناسهٔ خبر: 15971469 -
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی با بیان اینکه بارندگی‌های کرمانشاه تا غروب امروز(16 آذر) ادامه دارد، گفت: طی روزهای آینده دمای شبانه برخی نقاط استان زیر صفر خواهد رفت.

به گزارش هاناخبر ،علی محمد زورآوند ، با اشاره به سامانه بارشی که از روز گذشته باعث بارندگی در نقاط مختلف استان شده بود، اظهار کرد: فعالیت بارشی این موج تا غروب امروز ادامه خواهد داشت و تا پایان هفته بارشی برای سطح استان نداریم.

وی بیشترین بارش این سامانه را طی 24 ساعت اخیر مربوط به گواور با 16 میلی‌متر دانست و یادآور شد: در این مدت بطور میانگین در استان 7.4 میلی‌متر و در شهر کرمانشاه 7.8 میلی‌متر بارندگی داشتیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از افزایش 45 درصدی بارندگی‌های سال زراعی جاری استان نسبت به سال قبل و افزایش 30 درصدی نسبت به میانگین بلندمدت یاد کرد و ادامه داد: علی رغم اینکه پیش‌بینی شده بود پاییز امسال کم بارش باشد، اما با فعالیت چند سامانه بارشی خوب کاهش بارندگی‌ها جبران شد و میانگین بارش سال زراعی استان به 144 میلی‌متر رسید.

به گفته زورآوند، در همین مدت در شهر کرمانشاه نیز 156 میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به سال قبل 14 درصد و نسبت به بلندمدت 55 درصد بیشتر شده است.

وی  در ادامه از کاهش دو تا سه درجه‌ای دمای هوای شبانه در برخی از نقاط استان طی روزهای آتی و با عبور سامانه بارشی اخیر خبر داد و عنوان کرد: دمای شبانه برخی نقاط از جمله سنقر و کنگاور زیر صفر خواهد رفت، اما دمای شهر کرمانشاه به زیر صفر نمی‌رسد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 9 =