سازش ۴۸ درصد کل آراء صادره قانون کار در مراجع حل اختلاف آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 15DC8EBB -
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ۴۸ درصد کل آراء صادره در مراجع حل اختلاف به صورت سازشی حل و فصل شده است.

به گزارش هاناخبر ، علی دهقانی امروز ۳۰ خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد دادخواست های واصله به هیات تشخیص استان در سال گذشته نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است، گفت: ما اعتقاد داریم اختلافات ما بین کارگر و کارفرما باید در محیط کار و از طریق تفاهم و توافق حل و فصل شود و بهترین تصمیم توافق خواهد بود که در نهایت این کار موجب جلوگیری از سرگردانی مراجعین، کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها و تسریع در حل و فصل اختلافات خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف نیز رویکرد کلی ما در تصمیم گیری ها صیانت از نیروی کار وحفظ و توسعه کار می باشد و اعضاء مراجع حل اختلاف می بایست به حل و فصل توافقی اختلافات کارگران و کارفرمایان کمک نمایند.

وی  با اشاره به حذف کامل پرونده های شکایت فیزیکی گفت: در حال حاضر تمامی شکایات مشمولین قانون کار از طریق سامانه جامع روابط کار به آدرس: https://prkar.mcls.gov.ir دریافت و از طریق مراجع حل اختلاف کار مستقر در سطح استان رسیدگی می شود.

دهقانی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ شعبه هیات تشخیص و ۷ شعبه هیات حل اختلاف در سطح شهرستانهای تابعه این استان مشغول ارائه خدمات می باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در خاتمه عنوان کرد: در سال گذشته تعداد ۷۵۰ نفرساعت آموزش در زمینه روابط کار و با محتوای آموزش قانون کار، طبقه بندی مشاغل ویژه مدیران شرکت های خدماتی و دوره های آموزش مقررات کار و تامین اجتماعی برای تشکلات کارگری و کارفرمایی برگزار شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 3 =