اتمام مرحله نخست روکش آسفالت محور پلدشت به مرگنلر

شناسهٔ خبر: 15E5131E -
عملیات مرحله نخست روکش آسفالت‌ریزی محور ترانزیتی پلدشت به مرگنلر به پایان رسید.

به گزارش هاناخبر ، این محور به طول ۲۳ کیلومتر یکی از راه‌های شریانی و اصلی به سمت پایانه مرزی پلدشت در مرز کشورمان با جهموری آذربایجان می‌باشد که عملیات زیرسازی آن اوایل سال ۱۳۹۳ توسط منطقه ازاد ماکو شروع شده و قرار بود بعد زیر سازی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تا سال ۱۳۹۵ عملیات اسفالت ریزی ان به اتمام برسه، ولی بعد از گذشت ۱۱ سال با توجه ویژه دولت سیزدهم به توسعه راه‌ها مرحله نخست روکش و اسفالت ریزی این محور به پایان رسید.

حدود ۲۰ کیلومتر و ۸ کیلومتر از این جاده به عرض ۱۱ متر با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان امروز به اتمام می‌رسد.

 این محور یکی از محور‌های مهم در بحث تجارت و صادرات در استان آذربایجان غربی به شمار می‌رود که بطور میانگین روزانه ۲۰۰ دستگاه کامیون از این محور به سمت پایانه مرزی پلدشت تردد می‌کنند.

 علیپور نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح در دو فاز انجام می‌گیرد که فاز اول به طول ۱۲ کیلومتر قبلا توسط پیمانکار قبلی انجام گرفته متاسفانه پیمانکار در ادامه حاضر به تکمیل جاده نشد زیرسازی انجام شده، ولی روکش جاده مانده است که اگر به موقع انجام می‌گرفت هزینه‌ای الان برای اتمام آن مورد نیاز است در حدود ۵۰ میلیارد تومان می‌باشد. انشالله با تعیین تکلیف پیمانکار پروژه امیدوار هستیم با تکمیل این پروژه که یکی از مطالبات جدی مردم شریف شهرستان پلدشت محقق می‌شود.

 با تکمیل عملیات روکش آسفالت‌ریزی محور پلدشت به مرگنلر گمرک پلدشت در رساندن کالا‌های ترانزیتی کشور‌های منطقه قفقاز در سریعترین زمان به خلیج فارس و دریای عمان نقش موثری ایفا خواهد کرد و تصادفات جاده‌ای به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 2 =