بزرگترین طرح تولید کنسانتره سرب در خراسان شمالی مجوز سرمایه گذاری گرفت

شناسهٔ خبر: 16209419 -
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: بزرگترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خراسان شمالی مجوز گرفت و بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تولید کنسانتره سرب و روی در این استان انجام می شود.

به گزارش هاناخبر ، حسین حاجی بگلو روز جمعه به خبرنگاران اظهار کرد: بزرگترین تولید کننده کنسانتره سرب و روی ایران در خراسان شمالی در زمینه فرآوری سرب و روی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در این خصوص بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام می شود گفت: استان به چنین سرمایه گذاری های بزرگ برای حل مشکل اشتغال و چرخش اقتصادی نیاز دارد ما از این شرکت بزرگ سرمایه گذار، استقبال کرده و یک روزه جواز آن صادر شد.


وی با بیان اینکه سرمایه گذار، بزرگترین تولید کننده کنسانتره سرب و روی در کشور است افزود: گروه صنعتی معدنی زرین با ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون تن کنسانتره سرب و روی، بزرگترین تولیدکننده کنسانتره در کشور است که از مهم ترین فعالیت ها و برنامه های این گروه می توان به بهترین صادر کننده ملی و استانی، تاسیس بزرگترین پژوهشکده تحقیق و توسعه سرب و روی با ۲۷ فقره ثبت اختراع و کسب جوایز مختلف صادراتی و پژوهشی نام برد.

وی افزود: پیشنهاد ما برای مکان اجرای طرح شهرک صنعتی اسفراین است اما از آنجایی که باید تمام جوانب زیست محیطی، حمل و نقل و نزدیک بودن به مواد اولیه باید در نظر گرفته شود، برای جانمایی کارخانه باید بررسی‌های کارشناسانه انجام گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: این شرکت بزرگترین تولید کننده کنسانتره، سرب، کنسانتره روی، شمش سرب، سرب اکسیده در ایران است که به محض دریافت زمین مورد نیاز خود، کار ساخت و ساز ساختمان‌های کارخانه و اداری رو شروع خواهد کرد.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 9 =