امیدآفرینی اولویت رسانه باشد/ مهاجرت معکوس در ۱۹۰ روستای کردستان

شناسهٔ خبر: 163D0CE4 -
سنندج_ استاندار کردستان با بیان اینکه امیدآفرینی در رسانه باید اولویت باشد، گفت: امیدآفرینی همیشه به معنی بیان نکات مثبت نیست بلکه گاهی بیان ضعف‌ها می‌تواند امیدآفرین باشد.

به گزارش هاناخبر ، اسماعیل زارعی‌کوشا بعدازظهر شنبه در آئین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر اظهار کرد: رسانه مسلمان و معتقد به دین و آئین مسلمان را از سایر کارهای رسانه‌ای جدا می‌کند.

وی با بیان اینکه رسانه در دنیا ابزاری است در دست سیاستمداران و مجموعه‌های اقتصادی که مثل همه ابزارها مورد استفاده قرار می‌گیرند، افزود: در نظام و دین مبین اسلام کار رسانه در چهارچوب دین و آئین و معارف قرار می‌گیرد و انقلابی و مسلمان بودن و ابوذروار کار کردن از الزامات رسانه است.

استاندار کردستان با بیان اینکه کارهای اطلاعاتی کشور ما باید در چهارچوب دین باشد، اعلام کرد: قرار گرفتن مجتهد در رأس دستگاه اطلاعات کشور بیانگر اهمیت اسلامی بودن و انقلابی بودن اطلاعات در کشور ما است.

‌رسانه در چهارچوب دین و اخلاق کار کند

زارعی‌کوشا یادآور شد: کار رسانه‌ای باید در چهارچوب دین، اخلاق، صداقت و راستی باشد و گرنه برای رسیدن هر هدفی از رسانه استفاده کنیم از رسانه ابوذری بودن خارج خواهیم شد

وی با بیان اینکه امیدآفرینی در رسانه باید اولویت باشد، گفت: امیدآفرینی همیشه به معنی بیان نکات مثبت نیست بلکه گاهی بیان ضعف‌ها می‌تواند امیدآفرین باشد ولی باید در بهره رساندن جامعه بعنوان رسانه مسلمان و مطلوب کار کند.

وی با اشاره به اینکه رسانه باید نقد منصفانه را اولویت کار بداند، اظهار کرد: منظور از نقد منصفانه آن است که نقاط ضعف و قوت را ببینیم تا مخاطب بپذیرد چرا که مخاطب با هر گرایش سیاسی اگر بداند نویسنده از دایره انصاف خارج شده محتوای او را نمی‌پذیرد.

استاندار کردستان اضافه کرد: در استان کردستان در سالی که پشت سر گذاشتیم کارهای زیادی انجام شد بطوریکه از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار از مساحت استان حدود ۷۶۸ هزار هکتار پروژه آبخیزداری مطالعه شد.

زارعی کوشا یادآور شد: در دو سال اخیر نیز افزون بر میزان پروژه مطالعاتی آبخیزداری یاد شده ۷۶۸ هزار هکتار پروژه آبخیزداری مطالعه و اجرا شد که ثمره آن افزایش ۶۰۰ هزار تن محصول بود.

وی با بیان اینکه در فرسایش خاک نتایج خوب گرفتیم و در ارتقای منابع زیرزمینی اتفاقات خوبی در استان شاهدیم، اضافه کرد: ۱۹۰ روستای استان مهاجرت معکوس داشتیم و پنجاه هزار نفر به روستاها بازگشتند که به دلیل تسهیلات دولت در بخش‌های مختلف به ثمر نشسته است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 7 =