منتخب مردم سقز و بانه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

نمایندگان مجلس و شوراهای اسلامی باید پاسخگوی خواسته‌های مردم باشند

شناسهٔ خبر: 16470939 -
منتخب مردم سقز و بانه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر، هر دو مشروعیت و جایگاه قانونی خود را از اراده و اعتماد مردم گرفته‌اند و مردم چشم انتظار کار و خدمت صادقانه از آنها هستند.

به گزارش هاناخبر ، بهزاد رحیمی شامگاه شنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر بانه اظهار کرد: بخش زیادی از مشکلات موجود در زمینه مدیریت شهری بانه ناشی از نبود ارتباطات مستمر و مستقیم بین دستگاه‌های اجرایی است و همین امر یکی از علل واردشدن آسیب به حوزه مدیریت شهری در چند سال اخیر بوده است.

منتخب مردم سقز و بانه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر، هر دو مشروعیت و جایگاه قانونی خود را از اراده و اعتماد مردم گرفته‌اند و مردم چشم انتظار کار و خدمت صادقانه از آنها هستند.

رحیمی با انتقاد از قطع ارتباط مدیریت شهری بانه با دستگاه‌های اجرایی و مدیران استانی، شورای اسلامی شهر را به مثابه اتاق فکر عملکرد مدیریت اجرایی شهر عنوان و بر ضرورت هماهنگی و همدلی بیشتر بین اعضای شورای اسلامی شهر بانه به ویژه در آخرین سال فعالیت آن تاکید کرد.

نماینده منتخب مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در ادامه از تلاش‌های اعضای شورای اسلامی شهر بانه و دغدغه‌های آنها در زمینه اجرا و تکمیل پروژه‌های مهم شهری در دوره مدیریت فعلی قدردانی کرد و الحاق بیش از ۴۳۰ هکتار محلات حاشیه‌ای به محدوده شهر بانه همراه با خدمات‌رسانی به این محلات حتی بدون زیرساخت‌ها و پیش نیازهای اولیه را از مهم‌ترین رویدادها در دوره فعالیت شورای پنجم در بانه بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم در دوران طلایی رشد و پویایی اقتصادی بانه و هم پس از آن، شهرداری بانه تنها میراث‌دار هزینه‌ها و مشکلات فراوان از جمله مدیریت حجم انبوه پسماند، فراهم نمودن امکانات رفاهی و گردشگری با وجود منابع محدود شهرداری و ... بود.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش، ضرورت ترمیم روابط مدیریت شهری با مدیران دستگاه‌های ارشد استانی در راستای پیشبرد اهداف عمرانی و رفاهی شهر را یادآور شد و با توجه به فرصت یک ساله برای اثبات جایگاه و ظرفیت‌های قانونی شورای اسلامی، انتخاب یک شهردار کارآمد، توانمند و کارآزموده را بارزترین اقدام برای تجلی این رویکرد در شورای اسلامی شهر بانه خواند.

رحیمی با بیان اینکه یک سال و چند ماه باقیمانده از دوره فعلی فعالیت شوراهای اسلامی، فرصتی برای مدیرپروری و آزمون و خطا برای فعالیت شهردار در راس مدیریت شهری باقی نگذارده است، تاکید کرد: در شرایط کنونی مناسب‌ترین فرد برای احراز پست شهرداری بانه، علاوه بر دارا بودن شرایط قانونی در زمینه سوابق تحصیلی و سابقه مدیریت میانی، اهلیت و بودن از جنس فعالیت‌های شهرداری یا اصطلاحاً شهرداری‌چی است.

وی افزود: البته در این زمینه شاغل‌بودن، فعالیت مستمر و دارابودن سابقه فعالیت در شهرداری ملاک انتخاب باشد و گزینه مورد نظر می‌تواند از بدنه شهرداری بانه، شهرداری‌های تابعه و یا سایر شهرداری‌های بزرگ و کوچک باشد.

رحیمی تصریح کرد: گزینه مورد نظر باید کارآمد، متعهد به انجام اقدامات اصلاحی و بازیابی جایگاه شهرداری جهت تقویت ارتباطات درون‌سازمانی، برون‌سازمانی و هماهنگی و همکاری نزدیک با سایر دستگاه‌های اجرایی و مراجع شهرستانی و استانی باشد.

 

رحیمی در پایان خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر بانه گفت: با علاقه و اشتیاق فراوان در جمع شما حاضر شدم تا هم شما را به تعامل، همدلی و همصدایی در تصمیمات شورا و خودداری از تقابل در تصمیم‌گیری‌ها به ویژه در انتخاب شهردار دعوت کنم و هم به صراحت اعلام نمایم مطالبه من به عنوان منتخب شهروندان بانه‌ای معرفی گزینه و یا حمایت از فرد خاصی نیست، بلکه ملاک انتخاب شما باید استقلال رای و عدم وابستگی و کسب نظر از افراد و جریانات سمت و سودار برای انتخاب گزینه دارای شرایط قانونی و تعهد اجرایی باشد.

بیش از سخنان نماینده منتخب، رئیس شورای اسلامی شهر بانه، اعضای شورا و سرپرست شهرداری بانه هم در سخنان جداگانه‌ای به بیان مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام و تکمیل شده و نیز دغدغه ها و موانع موجود در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه کمبود اعتبارات ملی و استانی و نیز عدم حمایت قاطع مراجع استانی از عملکرد مدیریت شهری بانه پرداختند.

گفتنی است؛ الحاق ۴۳۰ هکتار محلات حاشیه‌ای به محدوده شهر بانه و فراهم کردن زیرساخت‌های عمرانی، رفاهی و خدماتی در این محلات، اجرای فاز نخست انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بانه به فضاهای سبز شهری، احداث مجتمع فرهنگی و سالن اجتماعات شهرداری، احداث فاز اول پارک بابوس، احداث کانال‌های هدایت آب‌های سطحی دمامه و سلیمان بیگ، احداث پارک‌های فتاحی، شورا و دمامه و ده‌ها طرح بزرگ و کوچک دیگر از جمله دست آوردها و اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر بانه در دوره مدیریت فعلی شهری است که در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 3 =