سه هکتار عرصه جنگلی در سردشت رفع تصرف شد

شناسهٔ خبر: 1662962A -
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: از سه هکتار اراضی جنگلی قرق شده با هدف منافع شخصی در این شهرستان با دستور دادستانی رفع تصرف شد.

به گزارش هاناخبر ، رحمت ابراهیمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: متخلفین در عرصه‌های جنگلی اقدام به کاشت نهال و درخت «سماق» و «انگور» کرده بودند که با دستور مقام قضایی این عرصه‌ها رهاسازی شدند.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت می‌توانند براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون عرصه‌هایی که تصرف شده است را بلافاصله پس از کشف و براساس حکم قضایی رهاسازی کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت تاکید کرد: متخلفینی که در عرصه‌های محکوم شده و رهاسازی شده اقدام به مداخله مجدد کنند بر مبنای قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع مجازات ۶ ماه تا ۲ سال زندان در انتظار آنها است.
ابراهیمی همچنین در خصوص اراضی ملی رفع تصرف شده، گفت: متخلفین علاوه بر رهاسازی عرصه باید خسارات وارده به این اراضی پرداخت کنند که براساس تعرفه‌های جدید جرایم سنگینی در انتظارشان است.

وی با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی و مناطق حفاظت شده تنها وظیفه محیط زیست نیست، اضافه کرد: تمام افراد جامعه و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در قبل محفاظت از این مناطق خود را مسوول بدانند.

بایزیدی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تجاوز به حریم مناطق حفاظت شده و عرصه‌های ملی به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی در مورد آن صورت گرفته و از تخریب‌ این عرصه‌ها جلوگیری شود.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 2 =