معاون وزیر آموزش و پرورش:

فعالیت معلمان در کلاس‌های مجازی مطلوب بوده است

شناسهٔ خبر: 16F3C748 -
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه توسعه حرفه ای امری فردی است و تا خود فرد به آن راغب نباشد اتفاق نخواهد افتاد، گفت: معلمان در ایام شیوع کرونا در زمینه فعالیت در کلاس مجازی، عملکرد مطلوبی داشتند که نشان‌دهنده توجه این قشر به ارتقای حرفه ای است.

به گزارش هاناخبر ،علیرضا کمره ای روز یکشنبه در ویدئو کنفرانس مدیران مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزود: ۹۸ درصد دانش آموزان کشور از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا تحت پوشش آموزش های تلویزیونی و ۸۰ درصد نیز تحت پوشش شبکه شاد هستند.

وی با اشاره به اینکه کار در فضای مجازی دشواری های خاص خود را دارد، اضافه کرد: معلمان باید تعامل دو سویه با دانش آموزان را در تدریس ها تا حد امکان مورد توجه قرار دهند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برخی معلمان در کار با فضای مجازی و شبکه شاد بیش از سه برابر ایام عادی متقبل زحمت می شوند که قابل قدردانی است.

کمره ای، با بیان اینکه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی مسیری رو به رشد در پیش گرفته‌است، بیان کرد: واقع شدن اغلب مدارس استان در مناطق روستایی و نحوه پراکندگی جغرافیایی آن نیازمند تلاش مضاعف معلمان و مدیران است که با همت معلمان امروز دسترسی اغلب دانش آموزان به آموزشهای مورد نیاز در قالب درسنامه و شبکه آموزشی شاد در این ایام خاص محقق شده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز در این نشست گفت: افزون بر ۷۱ درصد دانش آموزان استان که ۵۰۱ هزار نفر را شامل می‌شود، در سامانه "شاد" احراز هویت شده اند.

مهین منافی بیان کرد: ۱۹ درصد دانش آموزان وارد سامانه شاد نشده اند که بعد از شناسایی و بررسی های لازم بسته های آموزشی برای این افراد ارسال شده و تحت آموزش های نیمه حضوری معلمان خود قرار دارند.

وی گفت: ۹۷.۸ درصد مدیران و ۹۳.۸ درصد معلمان استان نیز در سامانه شاد هستند ولی معلمان پایه‌های عشایری در کنار فعالیت در شاد در مدارس به صورت نیمه حضوری فعالیت دارند چرا که در برخی مناطق صعب العبور دسترسی به اینترنت دشوار است.

آذربایجان‌غربی دارای ۶۲۲ هزار دانش آموز است که از اسفند سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا به صورت غیر حضوری ادامه تحصیل می‌دهند.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 6 =