شناسایی ۱۸۰ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی در کردستان

شناسهٔ خبر: 1737A692 -
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان گفت: در استان ۱۸۰ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی شامل زمین و ساختمان شناسایی شده که از این تعداد ۵۵ مورد به فروش رفته است.

به گزارش هاناخبر ، محمد مشیرپناهی صبح امروز در جلسه ستاد مولدسازی دارایی و اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی استان  با اشاره به اینکه مولدسازی املاک مازاد یک نیاز ضروری در استان است، خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان اضافه کرد: مجریانی که بحث مولدسازی را انجام می‌دهند دستگاه‌های اجرایی حق ورود ندارند.

او گفت: یکی از اهداف مولدسازی پرداخت مطالبات پیمانکاران است.

مشیرپناهی با اشاره به اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت فرصت مناسبی برای تامین اعتبار برای پروژه‌های نیمه تمام در استان است، اضافه کرد: در سال ۹۶ میزان ۷ هزار میلیارد تومان دارایی‌ها دولت بوده که اگر حداقل ۱۰ درصد از این میران در بحث مولدسازی وارد می‌شد، نتایج بسیار خوبی داشت.

او اذعان کرد: از سال ۱۳۹۶ نیز تا سال ۱۴۰۰ در کشور تنها ۱۰ درصد مولدسازی اتفاق افتاد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان با بیان اینکه رفع موانع حقوقی و تغییر کاربری‌ها از جمله مشکلاتی است که در طرح مولدسازی دارایی‌های قرار دارد، یادآور شد: مولدسازی می‌تواند دارایی‌های مازاد دولت را در راستای پیشرفت پروژه‌های نیمه تمام در کشور به کار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی برای انجام پروژه‌ها لازم است تا روند قانونی آن را انجام و به ما اطلاع دهند.

از جمله مواردی که برای طرح مولدسازی در ابن جلسه اشاره شد؛ شامل مرکز تحقیقات واقع در خیابان جام جم سنندج، زمین و ساختمان راه و شهرسازی در سه راه ادب، زمین جهاد کشاورزی در شهرک پیام، زمین جهاد کشاورزی در بانه، زمینه استانداری در سقز، ساختمان آموزش و پرورش در بلوار شبلی سنندج، اردوگاه شهید چمران آموزش و پرورش در مریوان، زمین ورزش و جوانان در باغ ژاله سنندج و ساختمان جهاد کشاورزی در خیابان استانداری بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 4 =