مراجعه دانش‌آموزان برای دریافت خدمات مشاوره‌ای رایگان به این مراکز

شناسهٔ خبر: 17BF44F6 -
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای به دانش‌آموزان در مراکز و هسته‌های مشاوره آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

فردین منصوری ، با اشاره به فعال بودن 25 مرکز و هسته مشاوره آموزش و پرورش در استان کرمانشاه، اضافه کرد: 24 هسته و مرکز مشاوره در سطح نواحی، شهرستانها و مناطق 24 گانه آموزش و پرورش استان و یک مرکز تخصصی مشاوره و خدمات روان شناختی نیز برای ارجاع دانش آموزانی که  در مراجعه به هسته های مشاوره نیاز به خدمات مشاوره ای بیشتر دارند، در شهر کرمانشاه فعال است.

منصوری با اشاره به ارجاع دانش آموزانی که پس از مراجعه به مشاور مدرسه و هسته مشاوره نیاز به خدمات مشاوره ای تخصصی تر دارند، ادامه داد: اگر دانش‌آموزی مشکلاتش در مراکز و هسته‌های مشاوره  24 گانه آموزش و پرورش استان حل نشود، برای دریافت خدمات مشاوره ای تخصصی‌تر به مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی دانش آموزان ارجاع خواهد شد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: مراکز و هسته های مشاوره به صورت رایگان به دانش آموزان خدمات مشاوره ای ارائه می دهند .

وی سپس با بیان اینکه مشکلات دانش‌آموزان در وهله اول به صورت موردی توسط مشاوران در مدارس مورد ارزیابی قرار می گیرد، تصریح کرد:  شناسایی و ارجاع دانش‌آموزان نیازمند به خدمات روان شناختی در هسته و مرکز مشاوره و اجرای برنامه‌های بهداشت روان در راستای ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان از اولویت های آموزش و پرورش استان است.

وی با اشاره به حضور مشاوران در سطح مدارس، گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش به ازای هر 360 دانش آموز باید یک مشاور در مدارس با اولویت مدارس متوسطه اول حاضر باشد که در استان کرمانشاه نیز این استاندارد رعایت شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 6 =