رییس سازمان برنامه‌ و بودجه استانداری کردستان:

سند آمایش سرزمین باید با توسعه پایدار جهت گیری داشته باشد

شناسهٔ خبر: 17CA8517 -
رییس سازمان برنامه و بودجه استانداری کردستان گفت: سند آمایش سرزمین به عنوان یک سند بالادستی باید قابلیت به روز رسانی داشته و با توسعه پایدار جهت گیری داشته باشد.

به گزارش هاناخبر ،

بهرام نصرالهی زاده امروز شنبه (۲۱آذرماه) در نشست مشارکت مراکز علمی در بهبود وضعیت استان که در دانشگاه کردستان برگزار شد، در رابطه با گزارش سند آمایش استان اظهار کرد: به استناد بند الف ماده ۲۶قانون برنامه ششم توسعه کشور دولت موظف است برنامه آمایش سرزمین ملی و استانی را تهیه کند که این امر در استان ها بر عهده خود استان ها صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه هدف سند آمایش سرزمین، تدوین سازمان فضایی مناسب با رویکرد موضعی و موضوی است افزود: بحث آمایش سرزمین بین فعالیت و محیط ارتباط علمی برقرار می کند و استفاده بشر از محیط زیست را در چارچوب خاصی تعریف می کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه استانداری کردستان با اشاره به اینکه تحقق اهداف سند آمایش سرزمین در استان کردستان، نیازمند برگزاری نشست در بخش های مختلف است، عنوان کرد: استان کردستان ظرفیت های زیادی برای توسعه دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت تحقق سند آمایش سرزمین در توسعه استان افزود: به طور مثال طی سالیان گذشته،‌مرز به تهدید و آسیب برای استان های مرزی محسوب می شد، اما در سند آمایش سرزمین،‌مرز به عنوان یک فرصت غنی در استان کردستان تلقی شده است.

نصرالهی زاده افزود: استانداری کردستان برای برگزاری نشست های مختلف با مراکز علمی و سایر دستگاه های اجرایی استان آمادگی کامل دارد بیان کرد: سند آمایش سرزمین یک سند بالادستی بوده که سیاست گذاری را برعهده دارد.

وی ادامه داد: تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی ها که در سال گذشته در استان بی سابقه بوده است، از جمله موارد مهم استان بوده که در سند آمایش سرزمین مورد مطالعه قرار گرفته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استانداری کردستان در ادامه به گزارش مهمترین اقدامات سند آمایش سرزمین در سطح استان کردستان پرداخت و خاطرنشان کرد: سند آمایش سرزمین به عنوان یک سند بالادستی باید قابلیت به روز رسانی داشته و با توسعه پایدار جهت گیری داشته باشد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 8 =