خریداری بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی

شناسهٔ خبر: 17DAA697 -
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان از خرید تضمینی ۲۸۰ هزار و ۲۲۵ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

جمال صالحی نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اشاره به اینکه آهنگ خرید گندم در استان به ۵۳ تن رسیده است، اظهار داشت: تقریبا برداشت و خرید تضمینی گندم در استان به پایان رسیده است.

او میزان خرید تضمینی گندم در استان را ۲۸۰ هزار و ۲۲۵ تن اعلام کرد و افزود: کل گندم خریداری شده استان در سامانه سیفا به ثبت رسیده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اشاره به اینکه ارزش ریالی گندم خریداری شده در استان بیش از ۱۴ هزار و ۲۴۳ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال بوده است، افزود: تاکنون ۱۴ هزار و ۱۹۶ میلیارد و ۳۹۶ میلیون و ۸۳۷ هزار ریال بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

صالحی یادآور شد: از مجموع گندم خریداری شده ۷۳ هزار و ۵۶۳ تن مربوط به شهرستان قروه، ۵۴ هزار و ۵۹۷ تن شهرستان سقز، ۵۱ هزار و ۲۷ تن شهرستان بیجار و ۴۸ هزار و ۵۸۸ تن هم مربوط به شهرستان دهگلان است.

او بیان کرد: ۳۲ هزار و ۷۴۳ تن گندم هم در کامیاران، ۱۵ هزار و ۴۵۵ تن در دیواندره، یک هزار و ۵۹۶ تن در سنندج، یک هزار و ۱۱۶ تن در سروآباد، ۸۳۵ تن در بانه و ۷۰۵ تن هم در مریوان خریداری شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اشاره به کاهش ۶۲.۴۸ درصدی خرید تضمینی گندم در استان، افزود: میزان خرید تضمینی گندم در استان طی سال زراعی گذشته بیش از ۷۴۷ هزار تن بود.

برداشت و خرید تضمینی گندم از ۲۷ خرداد ماه سال جاری در کردستان آغاز شده و تا اوایل شهریورماه به طول می‌انجامد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 2 =