دعوت بخش خصوصی به حوزه گردشگری سلامت در دریاچه ارومیه

شناسهٔ خبر: 17EB134F -
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های متنوع مربوط به توسعه گردشگری سلامت حوزه دریاچه ارومیه حائز اهمیت است.

به گزارش هاناخبر ،

جلیل جباری بیان کرد: دریاچه ارومیه یکی از ثروت‌های خدادادی آذربایجان‌غربی است که از منظر جذب گردشگران سلامت می‌تواند یکی از مقاصد مهم گردشگری شمال‌غرب کشور و منطقه به شمار آید.

او افزود: «نمک دریاچه ارومیه با دارا بودن ارزش تغذیه‌ای ارزشمند و همچنین گل‌ و لجن دریاچه که سرشار از املاح معدنی مفید برای درمان امراض پوستی و تهیه مواد بهداشتی-آرایشی از جمله محصولات مهم دریاچه ارومیه هستند که از نظر اقتصادی توجیه خوبی برای سرمایه‌گذاری دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این اداره‌کل به نوبه خود در راستای معرفی و تبلیغ این سرمایه عظیم، برنامه‌های خاصی را از جمله تهیه فیلم‌ها و تیزرهای تبلیغاتی، برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های ویژه، انجام مطالعات جهت سوق دادن سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه گردشگری در این حوزه را در دستور کار قرار داده است.

جباری با اشاره به اقدامات انجام گرفته در دریاچه گفت: این اداره‌کل بخشی از اقداماتش را برای توسعه گردشگری دریاچه ارومیه از دو سال پیش با احداث کمپینگ گردشگری در برخی از نقاط ساحلی، راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی و حمام پرتابل آغاز کرده است.

جباری افزود: معرفی و شناساندن فرصت‌های پرتعداد و غنی سرمایه‌گذاری دریاچه ارومیه از جمله اولویت‌های مهم اداره‌کل میراث فرهنگی استان است و برای این منظور از هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در چارچوب قانونی حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 8 =