94 درصد دانش آموزان متوسطه اول کردستان زیر پوشش تحصیلی هستند

شناسهٔ خبر: 17F0E87E -
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری پوشش تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه اول استان 94 درصد است.

به گزارش هاناخبر ،

مهدی نامدار گفت: براساس این آمار تنها 6 درصد از دانش‌ آموزان مقطع متوسطه اول استان در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند که عمده‌ترین آنها هم مربوط به مناطق مرزی و روستاهای سخت گذر است.

وی پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم استان در سال تحصیلی جاری را ۸۰ درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده نبود مدارس متوسطه در برخی از مناطق مرزی به ویژه روستاهای سخت گذر و کم جمعیت استان در ترک تحصیل تعدادی از دانش‌آموزان در این مقاطع و عدم ثبت‌ نام آنان تاثیرگذار است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان افزود: علاوه بر این موارد شیوع ویروس کرونا، تعطیل شدن آموزش‌های حضوری و استفاده از فضای مجازی نیز در ترک تحصیل دانش‌آموزان بسیار تاثیر داشته است.

نامدار ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده و آمارهای موجود عمده دانش‌آموزانی که برای مقاطع متوسطه اول و دوم ثبت‌ نام نکرده و به نوعی ترک تحصیل می‌کنند دختر هستند که ما تمام تلاش خود را برای جذب دوباره این دانش‌اموزان انجام خواهیم داد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 7 =