٧٧٠ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند

شناسهٔ خبر: 17FDF953 -
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از ٢٥ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان پنجمین روز فروردین‌ سال‌جاری بیش از ٧٧٠ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

به گزارش هاناخبر ، منصور مهرزاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: براساس آمار ثبت‌شده در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در این بازه زمانی، ٧٧٠ هزار و ٢٤١ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی و فرهنگی استان بازدید کردند.

 

وی افزود: همچنین در این مدت ١٦٣ هزارو ٢٤٧ هزار نفر در مراکز اقامتی دائم و موقت استان اسکان داده شدند.

 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: در بازه زمانی اعلام شده شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بانه، سنندج و کامیاران به‌ترتیب دارای بیشترین آمار اقامت در استان بوده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال هیچ‌گونه افزایش نرخی در اماکن اقامتی نداشتیم، یادآور شد: با توجه به رشد اقامت ثبت شده در مراکز اقامتی، امیدواریم همچنان شاهد توسعه و رونق این صنعت در استان باشیم.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 2 =