بیمه سلامت ماهیانه حدود ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه دارد

شناسهٔ خبر: 1877A889 -
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از پرداخت ۴ هزار و۳۷۰ میلیارد ریال بابت هزینه درمانی بیمه شدگان سلامت در استان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه  امروز  به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت را در کشور ۴۰ میلیون نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در قالب ۵ صندوق در استان تحت حمایت بیمه سلامت و  ۸۰ درصد جمعیت بیمه شدگان از جمله بیماران خاص دارای دفترچه بیمه رایگان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه  بیان کرد: تا کنون۲هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبارات از سازمان برای استان دریافت کردیم که ۳۳ درصد این رقم به صورت اوراق خزانه بوده که بابت مطالبات سال ۹۶ به مراکز دانشگاهی پرداخت کردیم و مابقی بابت هزینه های امسال مصرف شده است.

وی ابراز داشت: درمان حدود ۹۷۰ هزار نفر از بیمه شدگان ما که فاقد هر نوع بیمه ای هستند رایگان است که از این میزان ۶۰۰ هزار نفر مربوط به بیمه روستایی و ۳۷۰ هزار نفر مربوط به بیمه سلامت همگانی است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت ماهیانه حدود ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه دارد، بیان کرد: در حوزه بیماران سرپایی ۷۰ درصد هزینه ها به عهده بیمه و ۳۰ درصد به عهده بیمار و در حوزه بستری ۱۰ درصد به عهده بیمار و ۹۰ درصد را بیمه سلامت پرداخت می کند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 2 =