راه ارتباطی 90 روستای کردستان همچنان مسدود است

شناسهٔ خبر: 188D6B73 -
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: راه ارتباطی ۳۳۰ روستای استان توسط عوامل راهداری بازگشایی شد و در حال حاضر فقط راه ۹۰ روستا بسته است.

به گزارش هاناخبر ،رامبد نوذری گفت: در اثر بارش برف و کولاک در محورهای استان راه ارتباطی، بیش از ۴۰۰ روستای استان مسدود شد که با تلاش عوامل راهداری این تعداد به ۹۰ مورد کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه راه های مسدودی روستاهای استان در حال حاضر مربوط به شهرستان های سقز، مریوان، قروه و دیواندره است، اظهار کرد: راهداران با تلاش شبانه روزی مشغول بازگشایی این تعداد راه مسدودی هستند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان در ادامه به میزان برفروبی محورهای استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: در شبانه روز گذشته ۱۳ هزار و ۲۴۰ کیلومتر برف روبی و یخ زدایی انجام شده که هشت هزار و ۳۶۱ کیلومتر آن محورهای شریانی بود.

نوذری ادامه داد: در این محورها ۲۵۴ نفر نیرو و ۱۶۲ دستگاه ماشین آلات درگیر برف روبی بودند و ۷۱ خودروی گرفتار در برف نیز رهاسازی شد، ضمن اینکه هزار و ۹۲۰ تن شن و نمک در این محورها مصرف شد.

وی به برف روبی محورهای غیرشریانی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این محورها نیز ۱۷۷ نفر از عوامل راهداری با بهره گیری از ۱۳۵ دستگاه ماشین آلات، چهار هزار و ۸۷۹ کیلومتر برف روبی انجام دادند، ۷۰ تن شن و نمک در این محورها مصرف شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان بیان کرد: صبح امروز (پنجشنبه) وقوع بهمن نسبتا سنگین در محور سقز – بانه (گردنه خان) رخ داد و مسیر توسط راهداران بازگشایی شد، ضمن اینکه احتمال وقوع بهمن در محدوده گردنه خان همچنان وجود دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 2 =