فرصت 6 ماهه شعب دادگستری کردستان برای پالایش پرونده‌ها

شناسهٔ خبر: 18C8CDB0 -
رئیس کل دادگستری استان کردستان از رضایتمندی عمومی 70 درصدی کردستانی ها از دستگاه قضایی استان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در دومین جلسه مشترک مسئولین حوزه‌های قضایی استان کردستان که در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد، بر اهمیت میزان رضایتمندی عمومی از دستگاه قضایی استان تاکید کرد و اظهار کرد: نظارت مفید، مستمر و موثر مدیران قضایی بر قضات و کارکنان دادگستری‌های استان نقش تعیین کننده‌ای در میزان رضایتمندی عمومی دارد و همچنین روسا و دادستان‌های محاکم قضایی می توانند با نظارت و تعامل بر ضابطین قضایی به این امر کمک کنند.

وی ضمن تاکید بر لزوم برخورد صحیح و مناسب با ارباب رجوع، افزود: خوش اخلاقی و حسن رفتار با مردم باید از زمان تشکیل پرونده در دادسرا تا زمان اجرای حکم در شعب اجرای احکام ادامه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: مورد مهم دیگر در میزان رضایتمندی عمومی بحث اطاله دادرسی است که باید در کمترین زمان ممکن و با دقت هرچه بیشتر تکلیف پرونده‌های جریانی در دادگستری‌ها روشن شود و قضات با کمک گرفتن از کمیسیون‌های مشورتی گره کور پرونده‌ها را باز نموده و پرونده‌ها را مختومه نمایند.

حجت الاسلام حسینی میانگین متوسط رسیدگی پرونده‌ها را در استان کردستان را بالاتر از میانگین کشوری عنوان کرد و یادآور شد: چنانچه موجودی پرونده در شعب بالا باشد قاضی شعبه دچار مشکل می‌شود و نارضایتی مردمی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: به شعبی که موجودی بالای 500 پرونده دارند فرصت 6 ماهه و شعبی که موجودی 500 پرونده‌ای دارند، فرصت 4 ماهه می‌دهیم تا موجودی پرونده‌های خود را به زیر 200 مورد برسانند و این مهم باید با یک اقدام جهادی انجام گیرد تا وضعیت دادگستری استان کردستان سرو سامان یابد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین از رضایتمندی بیش از 70 درصدی کردستانی‌ها از دستگاه قضایی خبر داد و گفت: خوشبختانه بر اساس اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه دادگستری استان کردستان از لحاظ میانگین تعداد نوبت صادر شده توسط شعب در رتبه اول کشوری قرار گرفته است ولی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

حجت الاسلام حسینی همچنین به طرح پایش زندانیان استان اشاره کرد و این موضوع را نیز در میزان رضایتمندی عمومی موثر دانست و اظهار کرد: قضات در دادگستری‌های استان بصورت مداوم و مستمر از زندان‌های استان بازدید بعمل آورده و هرجا که لازم باشد باید با استفاده از اعطای مرخصی‌ها اخذ تامین مناسب و استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس در سروسامان دادن به وضعیت زندان‌های استان تلاش کنند. 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 1 =