نقشه باستان‌شناسی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی تهیه شود

شناسهٔ خبر: 18DBEF69 -
رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: مرمت و احیای بناهای تاریخی، جلوگیری از ساخت و ساز در عرصه و حریم تپه‌های باستانی، راه‌اندازی موزه‌ در شهرستان‌های استان آذربایجان غربی و انجام مطالعات باستان‌شناسی در محدوده‌های تاریخی کمتر شناخته شده باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش هاناخبر ، به نقل از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ بهروز عمرانی در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی افزود: انجام اقدامات مطالعاتی به تنهایی برای حفاظت از بناهای تاریخی کافی نیست بلکه باید با برنامه‌ریزی مناسب برای حفاظت از این بناها نیز طرح‌ها و ایده‌ها مختلفی داشت و در عین حال مردم را نیز با آنها آشنا کرد.

او ادامه داد: راه‌اندازی موزه‌ در شهرستان‌های استان آذربایجان غربی و انجام مطالعات باستان‌شناسی در محدوده‌های تاریخی کمتر شناخته شده باید در دستور کار قرار بگیرد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته در ارتباط با مرمت و احیای بناهای تاریخی اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین اقدامات شاخص این اداره‌کل در این راستا می‌توان به مرمت و احیای مسجد جامع و بازار تاریخی ارومیه اشاره کرد و همچنین در سال‌های گذشته برای حفاظت و تهیه ضوابط بافت تاریخی پنج شهرستان استان اقدامات عملی خوبی انجام گرفته است.

جلیل جباری با بیان اینکه یکی از اهداف آذربایجان‌غربی راه‌اندازی موزه‌های تخصصی است، افزود: در سال گذشته در این ارتباط موزه کودک با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان راه‌اندازی شد و اقدامات لازم برای راه‌اندازی موزه طب، بانک و تاریخ طبیعی نیز از چند سال پیش آغاز و در شرف بهره‌برداری قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: حفاظت از عرصه و حریم تپه‌های تاریخی مانند گوی‌تپه و تپه مکی ارومیه و انجام مطالعات باستان‌شناختی سد کانی‌سیب و چپرآباد اشنویه نیز از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 5 =