حجم آب دریاچه ارومیه 4.5 میلیارد متر مکعب شد

شناسهٔ خبر: 191CE6AD -
رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: حجم آب این دریاچه طبق آخرین پایش ۴ میلیارد و 500 میلیون مترمکعب است که نشان از افزایش یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعبی نسبت به زمان مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش هاناخبر ،

فرهاد سرخوش اظهار کرد: طبق آخرین پایش تراز دریاچه ارومیه  به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۶۴ سانتی‌متر رسیده که ۵۰ سانتی‌متر بالاتر از زمان مشابه سال گذشته است.

او با اشاره به به روند رو به افزایش میزان آب تصریح کرد: حجم آب این دریاچه طبق آخرین پایش بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون مترمکعب برآورد شد که نشان از افزایش یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعبی نسبت به زمان مشابه سال گذشته دارد.

سرخوش در خصوص وسعت دریاچه ارومیه نیز گفت: در حال حاضر به بیش از سه هزار و ۵۵ کیلومتر مربع رسیده‌ که وسعت این دریاچه نیز نسبت به سال گذشته ۳۵۸ کیلومتر مربع بیشتر است.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال جاری به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تراز دریاچه ارومیه در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها سالانه نزدیک به یک‌متر افزایش می‌یابد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 7 =