تشریح برنامه های اداره اوقاف در اولین روز از هفته وقف

شناسهٔ خبر: 1994C520 -
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه پارسال در مجموع ۵۰ وقف جدید در استان به ثبت رسید، گفت : امسال تاکنون ۱۸ وقف جدید در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته عقب هستیم.

به گزارش هاناخبر ، صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : خرد شدن مالکیت ها، ورود خیرین به حوزه‌های دیگری مثل کمک به مدرسه سازی و... سبب شده تا آمار وقف‌های جدید در استان کم باشد.

او گفت : گرچه آمار وقف‌های جدید قابل توجه نیست، با این حال تلاش می‌کنیم تا با ارائه مشاوره، واقفان جدید را به نیت کردن بر اساس نیاز‌های روز جامعه سوق دهیم.

صالحی افزود: تلاش می‌کنیم تا واقفان جدید را به نیت کردن با موضوعاتی مثل کمک به اشتغال، ازدواج و وقف کردن در راستای اجرای طرح‌های دانش بنیان که نیاز‌های روز جامعه هستند، سمت و سو دهیم.

او با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در مورد سنت حسنه وقف در جامعه، افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها در دهه وقف، خدمات وقف را اطلاع رسانی کرده و از این طریق مردم را به وقف کردن ترغیب کنند.

صالحی با بیان اینکه املاک موقوفه‌ای همگی در اجاره مردم هستند، گفت: میزان اجاره موقوفات خیلی کم و در حد اجاره زمین است، لذا انتظار می‌رود مستاجران موقوفات برای پرداخت اجاره بهای موقوفات اهتمام بیشتری داشته باشند.

او ادامه داد: بزرگترین بدهکاران اوقاف، ادارات و دستگاه‌های دولتی هستند که عمدتا اجاره خود را هم به موقع پرداخت نمی‌کنند و همین مسئله موجب می‌شود در راستای عمل به نیات واقفین با مشکل مواجه باشیم.

صالحی سپس اشاره‌ای هم به باغات گردوی وقفی منطقه اورامانات داشت و گفت: این باغات ۳۷۰۰ اصله درخت گردو دارند که بنا داریم امسال در دیگر اراضی موقوفه‌ای منطقه هم درخت گردو کاشته و میزان درختان گردو را دو برابر کنیم تا از این طریق درآمد موقوفات را بالا ببریم.

صالحی افزود: بنا داریم یک گلخانه پنج هکتاری را در اراضی موقوفه‌ای استان احداث کنیم که میزان درآمد‌های موقوفات را بالا ببریم.

صالحی با اشاره به ورود خوب اوقاف در حوزه خدمات رسانی به نیازمندان در روزگار کرونا، گفت: اوقاف استان از ابتدای شیوع بیماری برای خدمت رسانی به نیازمندان پای کار بوده و اگر بگویم در این مدت یک روز نبوده که توزیع بسته‌های معیشتی را نداشته باشیم، اغراق نکرده ام.

صالحی با بیان اینکه از دهه وقف سال گذشته تاکنون ۱۵ هزار و ۱۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا درسطح استان توزیع شده، گفت: در این مدت ۷۶۰۰ بسته بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای استان توزیع شده است.

او با اشاره به توزیع ۵۱۳۰ بسته تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند استان از مهر ماه پارسال تاکنون، افزود: بخشی از بسته‌های لوازم التحریر مهر پارسال و بخشی هم مهر ماه امسال بین نیازمندان توزیع شده است. شب عید گذشته هم از محل نیات واقفین استان ۲۷۰۰ جفت کفش برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان تهیه کردیم.

او سپس با بیان اینکه نگذاشتیم برنامه‌های دینی در روزگار کرونا معطل شود، گفت: تلاش کرده‌ایم تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برنامه‌های دینی تعطیل نشوند و فضای قرآنی جامعه حفظ شود.

او افزود: برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام رضا (ع) در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه استان در روز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، اختصاص سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در استان به موضوع وقف، افتتاح بازارچه شمیم خدمت در یکی از بقاع متبرکه، افتتاح کتابخانه تخصصی وقف و برگزاری همایش تجلیل از واقفان از جمله برنامه‌های در نظر گرفته در دهه وقف در استان کرمانشاه است .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 5 =