تفرجگاه سلطان یعقوب نقده پاکسازی شد

شناسهٔ خبر: 19E13536 -
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: تفرجگاه سلطان یعقوب این شهرستان به مناسبت هفته هوای پاک از زباله و پسماند پاک‌سازی شد.

اکبر قایمی در گفت‌ وگو با خبرنگار هاناخبر اظهار کرد: این عملیات پاکسازی به مناسبت هفته هوای پاک و با همکاری ۴۰ نفر از محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست، تشکل‌های زیست محیطی و پاکبانان شهرداری نقده انجام شد.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این آیین، علاوه بر پاکسازی این تفرجگاه، بر حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و توجه به هوای پاک را به عنوان یک وظیفه عمومی و همگانی تاکید کرده و از گردشگران و میهمانان این منطقه گردشگری درخواست کردند که برای حفاظت از این سرمایه خدادادی بیشتر تلاش کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: علاوه بر پاکسازی تفرجگاه سلطان یعقوب، بازدید کارشناسان این اداره از واحدهای صنعتی آلاینده، برپایی میز خدمت در حاشیه نماز جمعه اهل تسنن و برگزاری کلاس های آموزشی در ۱۰ مدرسه نقده از دیگر برنامه‌های هفته هوای پاک در این شهرستان بوده است.

به گزارش هاناخبر، محوطه جنگلی و تفرجگاه سلطان یعقوب نقده با مساحت بیش از ۱۰ هکتار در پنج کیلومتری جنوب این شهر و در نزدیکی روستای بالخچی این شهرستان واقع شده است.

از سال ۱۳۷۴ روز ۲۹ دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک و ۲۶ دیماه تا ۲ بهمن به نام هفته هوای پاک در ایران نامگذاری شده است؛ شعار امسال این هفته «هوای پاک مسوول پاسخگو، شهروند مسوول» نامگذاری شده است، هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 3 =