تحقق ۵۰ درصد از مصوبات ویژه زنان در دور نخست سفر استانی رئیس جمهور به کردستان

شناسهٔ خبر: 20252940 -
دستیار اجرایی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بیش از ۵۰ درصد مصوبات ویژه زنان در دور اول سفر استانی رئیس جمهور به استان کردستان تحقق یافته است.

به گزارش هاناخبر ،

فرناز هوشیار پارسیان در حاشیه حضور در مراکز کارآفرینی و اشتغال زنان استان کردستان، با برشمردن مصوبات دور اول سفرهای استانی گفت: تکمیل و تجهیز هنرستان دختران، تکمیل مسکن زنان سرپرست خانوار با اولویت زنان دارای فرزند معلول، راه اندازی و تجهیز بازارچه صنایع دستی زنان سرپرست خانوار و کارآفرین، ساخت و تجهیز بوستان بانوان و همچنین تسهیلات اشتغال زنان در بخش کشاورزی از جمله مصوبه های دور نخست سفر رئیس جمهور به استان کردستان بود که تا کنون بیش از ۵۰ درصد آن ها تحقق یافته است و پیگیر تحقق کامل آن ها با توجه به ظرفیت های استان هستیم.

وی افزود: با کمک اعتبارهایی که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مصوبات دور نخست سفر استانی به کردستان اختصاص داده است و به همت اداره کل هماهنگی این معاونت، چرخه فعال اقتصادی تولید محصول، اشتغال و کارآفرینی صندوق های اشتغال خرد روستایی استان کردستان فعال تر شدند.

دستیار اجرایی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: به طور مثال یکی از صندوق های کلان در حوزه اشتغال خرد کشاورزی توانسته به فعال کردن ۱۰۰۰ صندوق خرد در روستاها، شهرستان ها و مناطق مرزی و همچنین جذب ۳۰۰۰ عضو فعال از میان زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار بپردازد؛ که البته این اعضا، سهامداران این صندوق ها نیز هستند.

هوشیار پارسیان ادامه داد: این صندوق کلان با اعتبار تزریق شده، مکانی برای فعالیت اقتصادی بخشی از زنان سرپرست خانوار که به طرح کسب و کار پایدار خانواده محور متصل شده اند، فراهم کرده و همچنین صندوق های خرد دیگر را با زیر حمایت بردن و ارائه تسهیلات فعال کرده است.

وی با اشاره به طرح کسب وکار پایدار خانواده محور، یادآور شد: بنابر گزارش های دریافتی، به همت اداره کل هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و فعال شدن طرح کسب و کار پایدار خانواده محور در استان کردستان، تاکنون ۲۲۱ زن کارآفرین توانسته اند کسب و کار خود را ارتقا دهند و همچنین ۳۵۶ نفر از زنان کارجو با اولویت خانواده های تحت آسیب و زنان سرپرست خانوار از مرحله آموزش کسب وکار تا فروش محصولاتشان ذیل این طرح مورد حمایت قرار گرفته اند.

دستیار اجرایی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: باتوجه به تصویب اعتبارهای ویژه در حوزه زنان و خانواده در دور نخست سفر استانی رئیس جمهور، افزون بر نظارت مستمر از طریق دریافت گزارش ها، با حضور در استان به بازدید، رصد و ارزیابی پیشبرد تخصیص اعتبارها و تسهیلات در استان کردستان می پردازیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 9 =