نماینده اداره کل اطلاعات کردستان در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

شناسایی یک شبکه پیچیده قاچاق ارز

شناسهٔ خبر: 208C94C3 -
نماینده اداره کل اطلاعات کردستان در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از شناسایی یک باند پیچیده قاچاق ارز که 8 استان کشور را درگیر کرده بود توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، نماینده اداره‌کل اطلاعات کردستان در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، یکی از دغدغه‌های اصلی را حفاظت از منابع ارزی اعلام کرد و با بیان اینکه در همین زمینه موفق به ضربه به یکی از بزرگترین شبکه‌های کشور شدیم، گفت: فقط در یک فقره از تخلفات این باند 100 میلیون دلار با حواله ها و ثبت سفارش های صوری از کشور خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه این باند حلقه های مختلف داشت، یکی از این حلقه های مسئول شناسایی کسانی که کارت بازرگانی بودند و نمی توانستند با آن کار کنند بودند، گفت: در این راستا آنها با پرداخت رقم های ناچیز این کارت های بازرگانی را تبانی برخی شعب بانک ها در اختیار می گرفتند و با استفاده از آنها اقدام به دریافت دسته چک و ثبت سفارش های صوری می کردند.

نماینده اداره‌کل اطلاعات کردستان به فعالیت این شبکه در ۷ تا ۸ استان کشور اشاره کرد و گفت: این سودجویان با اجاره کارت بازرگانی مرزنشینان به مبلغی در حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان اقدام به سواستفاده ارزی از بانک ها به واسطه آشنایانی که در آن داشتند، می‌کردند.

وی گفت: این افراد با بازکردن حساب به اسم صاحبان کارت‌های بازرگانی و تهیه دسته چک، با ثبت سفارش صوری و تقاضای منابع ارزی می‌کردند و بانک‌ها هم به خاطر حق‌حساب خدمات ارزی به آنان ارائه می کردند.

وی از شناسایی ۸ بانک عامل در این زمینه در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: تنها در یکی از این بانک‌ها ۱۰۰ میلیون دلار حواله ارزی دریافت و به یکی از کشورهای مرتبط با این شبکه ارسال شده که ۱۲۳ میلیون دلار سودآوری خالص را برای اعضای آن در برداشته است.

وی  گفت: واردات کالا با استفاده از کارت بازرگانی بدون پرداخت مالیات انجام و مالیات سنگینی را متوجه صاحبان کارت‌های بازرگانی می‌کرده است.

وی به خروج ارز به صورت کاملا مبادله‌ای از کشور توسط این شبکه اشاره کرد و افزود: این شبکه در ادامه کالاهایی را وارد کشور می‌کرد که مشمول ارز مبادله‌ای نبود.

نماینده اداره‌کل اطلاعات کردستان به همکاری برخی از آشنایان اعضای این شبکه در بانک‌ها هم اشاره کرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 5 =