معاون اجتماعی و سیاسی استاندار آذربایجان شرقی:

همراهی مردم، نخبگان و صاحب نظران در تحقق سیاست‌های دولت نقش آفرین بوده است

شناسهٔ خبر: 20BB1DB9 -
معاون اجتماعی و سیاسی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شرط لازم برای تحقق سیاست‌های دولت مردمی و موفقیت در رسیدن به اهداف، همراهی مردم، نخبگان و صاحب نظران بوده که در این مدت شاهد آن بودیم و قدردان پشتیبانی این اقشار هستیم.

به گزارش هاناخبر ، تراب محمدی سه شنبه، سوم بهمن ماه در مراسم تکریم و معارفه استاندار آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ۲۷ ماهه استاندار فقید، اظهار کرد: شروع فعالیت دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ آغاز روند احیای امید به آینده و تغییر مدیریت اجرایی کشور با رویکرد جهادی و انقلابی بود. 

 وی افزود: دو سال نخست فعالیت‌های دولت سیزدهم با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و رویکردهای راهگشای رئیس جمهور محترم آکنده از کار و تلاش برای پیشبرد سیاست‌های دولت مردمی و جبران عقب ماندگی‌های گذشته در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بود.

وی ادامه داد: نهادها و سازمان‌های مستقر در استان نیز گام‌های ارزشمندی برای ارتقای سطح رفاه و عمران و آبادانی استان برداشتند. مدیریت ارشد استان از همان ابتدای فعالیت خود با شناسایی دقیق چالش‌ها و ظرفیت‌ها، کانون‌های تحولی را مشخص کرده و اقداماتی در راستای حرکت تحولی را پایه ریزی کرد. 

محمدی گفت: طی دو سال گذشته شاهد دو سفر پرخیر و برکت ریاست دولت سیزدهم به استان بودیم که آثار و برکات خود را در بخش‌های مختلف نشان داد. بخش مهمی از پروژه‌های محوری استان در این مدت به بهره برداری رسید و اولویت اساسی استان نیز اتمام پروژه‌های نیمه تمام و تاثیرگذار بود که منابع در نظرگرفته شده در پهنه جغرافیایی استان گسترده شده و اغلب آن‌ها اکنون فعال هستند.

وی افزود: بخش مهمی از فعالیت‌های استان، تکمیل زنجیره‌های تولیدی و صنعتی در راستای رشد اقتصادی، توسعه دیپلماسی خارجی، جذب سرمایه‌گذاری، رونق حوزه دانش بنیان و معدن بوده و میزان جذب سرمایه گذاری خارجی استان نیز در دو سال دولت سیزدهم نسبت به دوره قبلی ۲۶۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی در این مدت به چرخه فعالیت بازگشت و ۷۱ هزار شغل جدید ایجاد شد. در بخش معدن، شرکت مس آذربایجان تشکیل و انتقال حساب‌های بانکی و مالیاتی به استان مصوب شد. در بخش عمرانی، تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن، ساماندهی حاشیه نشینی، رفع تنش آبی شهر و روستاها و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی جزو اولویت‌ها بود.

معاون اجتماعی و سیاسی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: تغییر سیمای استان بر اساس سند تحول دولت مردمی و اسناد بالادستی واصلاح نارسایی‌های گذشته و فعال کردن ظرفیت بالقوه و مغفول استان از اهداف اصلی استان بود. اکنون مهمترین پروژه سیاسی استان در سال‌جاری، برگزاری انتخابات است که قطعا مجریان و ناظران انتخابات با درنظر گرفتن چهار اصل مهم امنیت، سلامت، مشارکت قوی و رقابت قوی، انتخاباتی پرشور و در تراز نظام برگزار خواهند کرد.

وی افزود: یاد و خاطره استاندار تلاشگر و رزمنده خستگی ناپذیر و فرمانده سپاه که در این مدت زحمت زیادی برای آبادانی استان کشیدند را گرامی می‌داریم. قطعا خدمتگزاران در استان راه ایشان را ادامه خواهند داد.

محمدی تاکید کرد: به نمایندگی از مدیران استانی، ضمن اعلام مراتب همکاری کامل با برنامه‌های دکتر رحمتی، استاندار جدید آذربایجان شرقی از خداوند متعال برای ایشان در این مسئولیت سنگین توفیق روزافزون و سربلندی را مسئلت می‌نماییم.

 در این مراسم ضمن گرامیداشت مرحوم عابدین خرّم، استاندار فقید آذربایجان شرقی،  مالک رحمتی به عنوان استاندار جدید معرفی شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 7 =