نخستین شب از شب های پرفضیلت قدر

شب نوزدهم رمضان، شب تعیین سرنوشت

شناسهٔ خبر: 20C5339D -
امشب شب نوزدهم ماه نخستین شب از شبهای نورانی قدر،شب تعیین سرنوشت انسان و شب ضربت خوردن نخستین پیشوای شیعیان در محراب عبادت است.

به گزارش هاناخبر ،شب قدر همان شبى است که در تمام سال شبى به خوبى و فضیلت آن نمى‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال مشخص مى‌شود. امشب نخستین شب از شب های پرفضیلت قدر است.

شبهای قدر را قلب رمضان میدانند چرا که خداوند متعال علاوه بر روزها و شبهای پر فضیلت، شبهای قدر که برتر از هزار ماه بیان شده را بصورت ویژه و خاص برای بندگانش قرار داده تا با توبه و تقرب به درگاهش تقدیر یک ساله خود را از درگاه ربوبی اش بخواهند.شبی برتر از هزار سال ، شبی که مهبط نزول قران کریم است

در این شب چشمان هزاران عاشق به سوی آسمان‌ها و معبود ازلی معطوف می‌شود، تا با الهی العفو گفتن، ثانیه به ثانیه به پرودگار خود نزدیک تر شوند تا مورد رحمت و بخشش پروردگار باری تعالی قرار گیرند.

.امام صادق علیه‌السلام در اهمیت این سه شب در روایتی قابل توجه فرمود «تقدیر در شب نوزدهم صورت مى‏‌گیرد، و در شب بیست و یکم به ثبت مى‏‌رسد و در شب بیست و سوم امضاء مى‏‌شود؛

 التَّقْدِیرُ فِی لَیْلَةِ تِسْعَ عَشْرَةَ وَ الْإِبْرَامُ‏ فِی لَیْلَةِ إِحْدَى وَ عِشْرِینَ وَ الْإِمْضَاءُ فِی لَیْلَةِ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِینَ.» (الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏4، ص159)

و امشب شبی است که فرق عدالت مجسم و قران ناطق شکافته می شود

در روايتی از حضرت رسول صلّی الله علیه و آله و سلّم به حضرت علي علیه السلام مي فرمايند: «گويا مي بينم كه تو در حال نماز براي پروردگارت هستي كه اشقي الاولين و الاخرين، رفيق كشنده ناقه ثمود، مي آيد و ضربتي بر سر تو مي زند كه محاسنت با خون سرت خضاب مي گردد ..

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 3 =