ناکامی دولت تدبیر و امید از انتخاب فرماندار ویژه شهرستان سقز/فردین مصطفایی

شناسهٔ خبر: 20E58BC1 -
حدود 4ماه و نیم از تغییر فرماندار ویژه سقز می گذرد، اما تاکنون دولت تدبیر و امید از انتخاب فرماندار جدید برای دومین شهر بزرگ استان ناکام مانده است.

 هاناخبر - فردین مصطفایی، فرماندار بعنوان بالاترین مقام اجرایی شهرستان ها وظیفه پیشبرد کلی برنامه ها، سیاست ها، امورات توسعه ای و اداری را در این محدوده برعهده دارد و مناسبات اداری شهرستان ها را با مرکز استان تنظیم می کند که حضور مستمر وی در شهرستان ها الزامی است. در پاره ای موارد بعلت جابجایی یا اتفاقات پیش بینی شده، امکان انتخاب فوری فرماندار وجود ندارد لذا استاندار مجاز است سکان فرمانداری ها را به مدت 4 ماه به سرپرست واگذار نماید.

با این حال از تاریخ 29 اردیبهشت 97 و پس از انتصاب ورمقانی بعنوان فرماندار بیجار، تاکنون فرمانداری ویژه شهرستان سقز بعنوان مهم ترین فرمانداری در استان کردستان با سرپرستی اداره می شود.

از آن زمان تاکنون افراد و گزینه های مختلفی برای این سمت مطرح و بارها مقامات استانداری کردستان وعده انتخاب فرماندار سقز در اولین فرصت ممکن را داده اند و گزینه هایی را به وزارت کشور معرفی کرده اند، ولی واقعیت امر نشان می دهد که از تحقق این وعده ناکام مانده اند.

شهرستان سقز با 240 هزار نفر جمعیت و سابقه بالای تاریخی و فرهنگی دارای مدیران و نیروهای متخصص، کارآمد و دلسوز است که نه تنها توان اداره یک شهر دارند، بلکه می توانند در سطوح ملی و منطقه ای نیز بدرخشند و توانایی و کارآمدی خود را در سطح عالی نشان دهند. اما اینکه استانداری کردستان و وزارت کشور از انتخاب فرماندار جدید سقز تاکنون ناکام مانده و نمی تواند به این نیروها و حتی خارج از شهرستان هم اعتماد کامل نمایند جای تاسف دارد.
روی سخن با استانداری کردستان است اگر گزینه ای به وزارت کشور معرفی شده چرا با جدیت از وی دفاع نمی شود و بعد از ماه ها وی را تعیین تکلیف نمی کنند؟  

مردم شهرستان سقز حق دارند از کم توجهی های دولت فعلی و استانداری کردستان گله مند باشند، زیرا علیرغم رای بالای 80 درصدی به برنامه های دولت روحانی،  این دولت در 5 سال گذشته نه تنها حرکت جدی برای توسعه این شهرستان و برخورداری عادلانه آن از امکانات و ظرفیت های موجود برنداشته، بلکه همچنان شاهد پیشرفت بسیار ضعیف پروژه های عمرانی گذشته و یا نیمه کاره افتتاح شدن آنها، بسته بودن بازارچه مرزی این شهرستان و عدم تحقق وعده های مکرر مقامات استانداری قبلی و فعلی برای بازگشایی آن، حذف نام سقز از منطقه آزاد تجاری کردستان (منطقه منفصل بانه و مریوان) و بی توجهی به خواسته های مکرر نخبگان برای الحاق نام سقز، عدم تمایل به راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سقز علیرغم تصویب مجلس، عدم دادن اختیارات کامل و طی روند اداری فرمانداری ویژه این شهرستان، سهم بسیار پایین سقز در مدیریت های استانی، شاخصه های پایین توسعه شهرستان در مقیاس استانی و کشوری و....هستیم و اخیراً نیز انتخاب فرماندار برای این شهرستان به معمایی تبدیل شده است.

تاخیر در عدم انتخاب فرماندار موجب تعلل در انجام برخی امورات بدلیل نداشتن اختیارات قانونی از سوی سرپرست، عدم انسجام کامل شورای اداری شهرستان ها، عدم انگیزه کاری سرپرست و معاونین فعلی پس از 4 ماه، بی اعتمادی مردم و... خواهد شد.

نهایتاً فرد مسئول در این رابطه استاندار کردستان و معاونین وی می باشند که لازمست پاسخگوی افکار عمومی مردم شهرستان سقز باشند. مردم از شما انتظار خدمت متناسب با خواست عمومی، تصمیمات قاطع و جامع، استفاده از فرصت ها برای توسعه و جذب سرمایه گذاری، نگرش و تصمیمات عادلانه در مورد شهرستان ها را دارند، لذا بی تفاوتی و تعلل ها نمی تواند بازتاب مثبتی داشته باشد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 3 =