داغ فاجعه «شین آباد» هنوز تازه است/ ضرورت جبران کمبود فضای آموزشی سردشت و پیرانشهر

شناسهٔ خبر: 2113219B -
نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی به وزیر آموزش و پرورش، ضرورت جبران عقب ماندگی و کمبود فضای آموزشی و همچنین نوسازی و بازسازی مدارس در این دو شهرستان را یادآور شد.

به گزارش هاناخبر ،کمال حسین پور گفت: عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش و فراهم آوردن فضا و تجهیزات لازم از ملزومات توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر جامعه ای است.

او با اشاره به سرانه پایین فضای آموزشی در دو شهرستان پیرانشهر و سردشت بیان کرد: در این دو شهرستان سرانه فضای آموزشی به نسبت سایر شهرستان های استان آذربایجان غربی و در مقایسه با کل کشور در پایین ترین سطح قرار دارد.

حسین پور ادامه داد: بسیاری از نقاط این دو شهرستان هنوز فاقد مدرسه هستند، مدارس تخریبی زیادی در این دو شهرستان وجود دارد که نیازمند نوسازی، بازسازی، تعمیر و تجهیز است، در پیرانشهر و سردشت هنوز هم چندین مدرسه کانکسی وجود دارد که به علت شرایط جوی منطقه تحصیل در آنها بسیار سخت و طاقت فرسا است.

نماینده پیرانشهر و سردشت با اشاره به فاجعه شین آباد گفت: هنوز داغ کودکان خردسال شین‌آبادی که به دلیل فقدان تجهیزات استاندارد، پشت نیمکت های مدرسه سوختند، برای مردم منطقه تازه است، لذا ضرورت دارد عقب ماندگی و کمبود فضای آموزشی در این دو شهرستان مرزی هر چه سریع‌تر جبران و در نوسازی، بازسازی، تعمیر و تجهیز این مدارس تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید تسریع گردد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 6 =