مرمت ۴۰ اثر تاریخی در آذربایجان‌غربی

معاون فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: ۴۰ اثر تاریخی در استان مرمت شده که برای مرمت این آثار تاریخی، بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

داود فرازی در گفت و گو با خبرنگار هاناخبر اظهار کرد: ۴۰ اثر تاریخی در آذربایجان‌غربی مرمت شده که برای مرمت این آثار تاریخی، بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مسجد جامع ارومیه، بازارهای تاریخی ارومیه و خوی و موزه مردم شناسی ارومیه، بافت تاریخی ماکو و محمودآباد شاهین دژ و پل میمند نقده از جمله آثار تاریخی مرمت شده در سال جاری است.

 فرازی اظهار کرد: ایجاد سایت موزه جنگ چالدران، یادمان شمس تبریزی خوی، ساماندهی پل میرزا رسول میاندوآب، حمام تاریخی میرزا رسول، موزه مردم شناسی مهاباد و مدرسه هدایت ارومیه از جمله طرح‌هایی است که در حال مرمت و اجرا هستند.

معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ادامه داد: عملیات اجرایی سایت موزه جنگ چالدران و یادمان شمس تبریزی خوی هر دو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فرازی از ارسال پرونده ۲۰ اثر از آذربایجان‌غربی برای ثبت ملی خبر داد و گفت: برای شناسایی این آثار تاریخی ۲۵ میلیارد ریال بوده است.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 2 =