ثبت بیش از ۱۴ هزار فقره اشتغال امسال در آذربایجان غربی

بیش از ۱۴ هزار فقره اشتغال امسال در آذربایجان غربی ثبت شد

شناسهٔ خبر: 214655D6 -
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۴ هزار و ۲۴۵ فقره اشتغال در بخشهای مختلف اقتصادی استان تحقق یافته که بیش از یک سوم میزان پیش بینی شده برای کل سال است

به گزارش هاناخبر ، علی دهقانی، با تأکید بر لزوم حرکت همه جانبه به سمت کاهش نرخ بیکاری در استان افزود: تعهد شغلی استان برای امسال ۴۲ هزار و ۵۹ نفر است که از این میزان ۱۴ هزار و ۲۴۵ فقره محقق شده است.

دهقانی، با اشاره به آمار دو سال اخیر در خصوص ایجاد فرصتهای شغلی اظهار کرد: در سال 1400 تعهد پیش بینی شده برای استان ۲۴ هزار نفر بود که 1۹ هزار و ۷۰۰ مورد آن محقق شد.

وی، در خصوص آمار سال گذشته نیز با اشاره به تحقق ۱۱۰ درصدی تعهد پیش بینی شده گفت: پارسال، تعهد شغلی در استان ۵۱ هزار و ۳۱۰ نفر بود که ۵۶ هزار و ۶۶۶ نفر در لیست اشتغال ثبت و راستی آزمایی شد.

دهقانی، با اشاره به نحوه ثبت این افراد افزود: در بخش خصوصی از طریق مجوزهای لازم کارگاهی، تسهیلات در قالب خوداشتغالی و به‌کارگیری نیرو به کارفرمایان اعطا می ‌شود و به روال سامانه بر اساس کد ملی به صورت رندمی از سمت وزارت کار، اشتغال ایجاد شده برای افراد راستی آزمایی و پایش می ‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی، با بیان اینکه ۸۷ درصد سیستم اشتغال پارسال از سمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحت سنجی و تأیید شده است، اضافه کرد: بیشترین سهم اشتغال استان با 48.3 درصد مربوط به حوزه خدمات است

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 8 =