دبیرخانه «شورای هماهنگی اقتصادی» پیگیر اجرایی شدن مصوبات شورا است

شناسهٔ خبر: 218A1AAC -
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا گفت: در دستگاه اجرایی، سازمان برنامه و بودجه و دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا پیگیر اجرایی شدن مصوبات خواهد بود.

به گزارش هاناخبر ،

محمد نهاوندیان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا ، در پاسخ به سوالی پیرامون پیگیری اجرایی شدن مصوبات شورای عالی هماهنگی در دستگاه‌ها اظهار داشت: هر مصوبه‌ای که در این شورا به تصویب می‌رسد، مسئول و زمان معینی برای اجرا دارد که به دستگاه‌های اجرایی، قضایی یا سایر دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: طبعا پیگیری این مصوبات در هر قوه‌ای توسط دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود. به طور مثال در دستگاه اجرایی این موضوع توسط سازمان برنامه و بودجه صورت می‌گیرد و دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا نیز پیگیر اجرایی شدن مصوبات خواهد بود.

نهاوندیان همچنین تاکید کرد: در هر جلسه شورا نیز، پیگیری اجرای مصوبات قبلی در دستور کارمان قرار دارد.

شورای عالی هماهنگی اقتصادی متشکل از مسئولین سه قوه شامل روسای قوا، معاون اول قوه قضائیه و دادستان کل کشور، معاون اول رئیس جمهور، معاون اقتصادی رئیس جمهور، رؤسای کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بانک مرکزی و مسئول مرتبط با موضوع، بعنوان اتاق جنگ اقتصادی کشور در مقابله با تحریم‌های آمریکا، اردیبهشت ماه امسال و با دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد.

شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا که تاکنون ۱۵ جلسه تشکیل داده است، نخستین جلسه آن در حضور رهبر انقلاب برگزار شد و ایشان در این جلسه تاکید کردند: اگر در این جلسات به حمایت بنده نیازی است، تأیید مصوبات مورد توافق جلسات قوا توسط رهبری صورت می‌گیرد و ایشان نیز به عنوان پشتیبان از این مصوبات برای اجرایی شدن حمایت می‌کنند.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 1 =