در سال آبی جاری

حقابه تالاب‌های آذربایجان‌غربی؛ ۱۷۶ میلیون مترمکعب

شناسهٔ خبر: 21BC16BC -
با توجه به نقش زیست محیطی تالابها حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه در سال آبی جاری ۱۷۶ میلیون مترمکعب تعیین شده است.

به گزارش هاناخبر ،رییس اداره حفاظت و احیای تالاب های آذربایجان غربی گفت: براساس مطالعات انجام شده حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه در سال آبی جاری ، ۱۷۶ میلیون مترمکعب تعیین شده است که امور آب استان باید این میزان را از منابع آبی مختلف تامین کند.

 

امید بنابی افزود: حقابه تالاب‌ها با توجه به اهمیت حفظ اکوسیستم و نقش زیست محیطی آنها،  بعد از تامین آب شرب در جایگاه دوم قرار دارد که باید از منابع آبی مختلف تامین شود.

 

وی افزود: میزان مورد نیاز هر تالاب و زمان لازم برای تامین حقابه آن تعیین و برای تخصیص در اختیار دستگاه های ذیربط قرار گرفته است تا در سال آبی جاری تامین شود.

 

رییس اداره حفاظت و احیای تالاب های آذربایجان غربی اضافه کرد: هم اینک ۱۴ تالاب اقماری در حوزه دریاچه ارومیه وجود دارد که از این تعداد ۱۲ تالاب در آذربایجان غربی و ۲ تالاب نیز در آذربایجان شرقی قرار دارد که این تالاب های برای ادامه حیات و پویایی نیازمند حقابه هستند.

 

آذربایجان‌غربی با داشتن ۳۰ تالاب بزرگ و کوچک به مساحت بیش از ۷۰ کیلومتر مربع جزو استان‌های برتر در حوزه تالابی است که ۶ تالاب از کل تالاب‌های استان شامل دریاچه ارومیه، قوپی باباعلی، درگه‌سنگی، یادگارلو، حسنلو و کانی‌برازان در ردیف تالاب‌های بین المللی قرار دارند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 6 =