تغییر الگوی کشت در حوضه آبریز دریاچه

کشت پسته در ۶۷۰ هکتار از اراضی حاشیه دریاچه

شناسهٔ خبر: 21CD76C1 -
آذربایجان غربی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۲۰ تن پسته از سطح ۲۴۰ هکتار از باغات بارور استان برداشت شود.

به گزارش هاناخبر ، جعفر وحدت گفت: کاشت پسته در سطح ۶۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی واقع در کشت پسته در ۶۷۰ هکتار از اراضی حاشیه دریاچهحوضه آبریز دریاچه ارومیه انجام شده است و  ۲۴۰ هکتار از این باغ‌ها بارور هستند.

وی افزود: جهادکشاورزی با توجه به تغییرات اقلیمی و در صورت تامین اعتبار از محل طرح اصلاح، احیا و جایگزینی باغات و تغییر الگوی کشت به منظور احیای دریاچه ارومیه از توسعه محصولات کم آب‌بر مانند پسته به جای سایر محصولات باغی حمایت می کند.

وحدت سابقه کشت پسته در استان را 10 سال عنوان و تصریح کرد: پایه بادامی زرند کرمانی و ارقام احمد آقایی و اکبری با آب و هوای استان سازگارترند و با توجه به مقرون به صرفه بودن کاشت آن روز به روز رغبت کشاورزان برای جایگزین کردن آن با محصولات پر آب بر مانند سیب درختی افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: پسته محصولی مقاوم به شوری آب‌های زیر زمینی است و توسعه کشت این محصول کم آب بر و جایگزینی آن به‌جای محصولات پرآب بر از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای کاهش مصرف آب در حوضه ابریز دریاچه ارومیه است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 1 =