رونمایی از طرح سایت‌موزه چالدران در هفته میراث‌فرهنگی

شناسهٔ خبر: 21D3CB73 -
همزمان با هفته میراث فرهنگی ، برنامه های متنوعی از رونمایی از طرح سایت‌موزه چالدران تا رونمایی کتیبه اورارتویی اهدایی در موزه ارومیه در آذربایجان غربی اجرا می شود.

به گزارش هاناخبر ،

همزمان با  هفته میراث‌فرهنگی که از 28 اردیبهشت آغاز می‌شود، برنامه‌های مختلفی به تفکیک شهرستان‌ها وبا تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی  و استفاده از ظرفیت فضای مجازی اجرا خواهد شد.

از جمله برنامه‌هایی که برای اجرا در شهرستان‌های ماکو و پلدشت در هفته میراث‌فرهنگی در نظر گرفته شده  رونمایی از کتیبه اورارتویی اهدایی توسط یکی از شهروندان به موزه این شهرستان است که به دلیل نبود موزه در ماکو این رونمایی در موزه ارومیه برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع «موزه و میراث‌فرهنگی»، تجلیل از فعالان و حامیان میراث‌فرهنگی، تهیه کلیپ از تصاویر طبیعی و تاریخی میاندوآب برای پخش از طریق برنامه شاد از جمله مهم‌ترین عناوین برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی در میاندوآب است.

با توجه به اینکه در سال گذشته در چندین تپه و بنای تاریخی خوی کاوش‌های باستان‌شناسی انجام شد در هفته میراث‌فرهنگی در نظر است تا این یافته‌های جدید از طریق فضای مجازی به مردم معرفی شود.

در چالدران نیز آسیاب قدیمی قره‌کلیسا افتتاح و طرح سایت موزه چالدران رونمایی خواهد شد.

با توجه به قدمت ۳۰ هزار ساله قدیمی‌ترین بقایای کشف شده حوضه زاب پیرانشهر، کاوش‌های باستان‌شناسی حوضه زاب پیرانشهرمعرفی خواهد شد

افتتاح نمایشگاه مجموعه کتاب‌ها حسنلو نقده،اجرای «طرح گلستان میراث» در اطراف پایگاه ملی بسطام چایپاره، رونمایی از طرح‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری، کلنگ‌زنی موزه صلح سردشت، آغاز مرمت و تحویل حمام تاریخی قپان شاهین‌دژ به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معرفی تخت سلیمان تکاب، آثار تاریخی بی‌بی‌کند شاهین‌دژ و قنات‌های شوط از دیگر برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی در آذربایجان‌غربی است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 6 =