پروژه گاوداری یک هزار راسی دیواندره ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شناسهٔ خبر: 21D7C132 -
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پروژه گاوداری یک هزار راسی روستای دربند از توابع شهرستان دیواندره ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش هاناخبر ، محمد بیانی روز پنجشنبه در بازدید از پروژه‌های بخش دامپروری شهرستان دیواندره اظهار کرد: امیدواریم با مساعدت و حمایت بانک کشاورزی برای آزادسازی وام خرید دام، این طرح تا چند ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: توسعه بخش دامپروری در شهرستان دیواندره با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در آن از مهمترین فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری در این شهرستان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان یکی از برنامه‌های مهم و اولویت دار این سازمان را تبدیل شهرستان دیواندره به قطب دامپروری و تولید پروتئین حیوانی در استان خواند و گفت: مرغداری بزرگ تخمگذار ۱۰۰ هزار قطعه‌ای روستای قلعه‌روتله این شهرستان هم در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع ‌در حال احداث است.

بیانی ادامه داد: پروژه مرغداری تخمگذار ۱۰۰ هزار قطعه‌ای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با راه‌اندازی آن برای حدود ۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.

وی بیان کرد: شهرستان دیواندره با دارابودن افزون‌ بر ۴۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۸ هزار رأس دام سنگین و ۴۸ واحد مرغداری فعال با ظرفیت تولید چهار و نیم میلیون قطعه در سال از شهرستان‌های پیشرو استان در حوزه تولیدات دامی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: سالانه افزون بر۵۰ هزار رأس دام مازاد از این شهرستان به بازارهای مصرف مرکز کشور انتقال می‌یابد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این بازدید اظهار کرد: ارتقا و افزایش تولیدات دامی گام مهمی در مسیر حمایت از تولید داخلی و رسیدن به خودکفایی کامل اقتصادی است.

حجت‌الاسلام ورمقانی با تاکید بر پیگیری و تامین اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه‌ها گفت: راه‌اندازی چنین واحدهایی فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان دیواندره است.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتر شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 9 =