حدود نیم میلیون تردد از مرز رازی خوی ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: ۴۹۴ هزار تردد در چهار ماه (فروردین تا تیر) امسال در مرز رازی خوی ثبت شده که نشان دهنده ارائه خدمات مناسب در این پایانه مرزی به مسافرین است.

به گزارش هاناخبر ، پیمان آرامون روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با این میزان تردد، مرز رازی که پایانه مجهز آن ماه گذشته به صورت رسمی توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد، بیشترین میزان حضور مسافر در مبادی ورودی و خروجی مرزی استان را به خود اختصاص داده و بعد از آن، مرز بازرگان قرار دارد.

وی اضافه کرد: در چهار ماه نخست امسال، ۴۴۷ هزار تردد هم از مرز بازرگان به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در چهارماه امسال، ۱۸۲ هزار تردد از مرز سرو به ثبت رسیده که در این خصوص نیز شاهد استقبال خوب مسافران هستیم.

آرامون از رسیدن تعداد ترددهای مرزی در آذربایجان غربی به مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خبر داد و گفت: حضور قابل توجه مسافران برای ورود یا خروج از مرز نیز موید این امکانات و زیرساخت‌های خوب بوده و رضایتمندی خوبی را هم در این حوزه شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: همچنین یکی از اصلی ترین دلایل افزایش مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی، ۲۴ ساعته شدن تردد در پایانه‌های مرز رازی و تمرچین است که کاهش زمان ایستایی مسافران را درپی داشته است.

به گزارش هاناخبر، آذربایجان غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در مرز شمال عراق و پلدشت در مرز جمهوری خودمختار نخجوان است.

این استان ۹۶۷ کیلومتر مرز با این سه کشور دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 1 =