معاون استاندار:

نمایشگاه کتاب تبریز نقطه عطف تحولات فرهنگی آذربایجان شرقی بود

شناسهٔ خبر: 222E999A -
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز نقطه عطف تحولات فرهنگی استان بود، گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه ترویج مطالعه و کتابخوانی در بین نوجوانان و جوانان بود که با استقبال خوبی روبرو شد.

به گزارش هاناخبر ، تراب محمدی روز چهارشنبه 22 آذر در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و یازدهمین نمایشگاه استانی مطبوعات، اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و مطبوعات استان امسال در فضای جدید ساختاری با وجود کمبود اعتبار برگزار شد که با این وجود مورد قبول مسوولین کشوری بود.

وی با اشاره به برگزاری چندین نمایشگاه، برنامه و همایش مهم در سال جاری در استان، افزود: تمامی این برنامه ها نیازمند اعتبار ویژه می باشد که برای هیچ یک از آنها ردیف بودجه جداگانه  تعریف نشده و از محل مسئولیت های اجتماعی سازمان ها و نهادها کمک گرفته شده است.

محمدی  با اشاره به اینکه توسعه روزافزون فضای مجازی نیز نمی تواند جایگزین کتاب شود، گفت: برای اینکه جامعه را با حوزه فرهنگ بیشتر آشنا کنیم باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی درجامعه توسعه یابد.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه مطبوعات استان اظهار کرد: خبرنگاران و روزنامه نگاران آذربایجان شرقی از جمله بهترین های کشور هستند و بسیاری از فعالان این عرصه در روزنامه های معتبر کشور حضور دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به آمار بالای رسانه های استان گفت:  رسانه های استان اعم از خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و مطبوعات از لحاظ آماری رشد کرده اما از نظر کیفی شاهد تحولات عمیق در این حوزه نیستیم که لازم است گام های موثر و بهتری در این زمینه بردارند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 8 =