جذب ۴۱ دستگاه ماشین آلات کشاورزی به ناوگان حمل و نقل کشاورزی میاندوآب

شناسهٔ خبر: 22551509 -
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از پرداخت بالغ بر ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی جهت خرید ۴۱ دستگاه ماشین آلات کشاورزی، در جریان سال جاری خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، رضا مقدم در جلسه کمیته فنی هماهنگی و برنامه ریزی برای تأمین و توزیع سوخت ماشین آلات کشاورزی در سال ۱۴۰۳، با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۳۴۱ دستگاه تراکتور در شهرستان میاندوآب، گفت: در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل بخش کشاورزی شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به عاملیت بانک کشاورزی از محل اعتبارات خط ۱۱ مکانیزاسیون، برای خرید تعداد ۲ دستگاه کمباین، ۳ دستگاه تراکتور، یک دستگاه پهپاد و ۳۵ دستگاه ادوات کشاورزی پرداخت شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ثبت بموقع سوخت ماشین آلات کشاورزی افزود: کارشناسان شرکت‌های فنی مهندسی کشاورزی می‌بایست قبل از ثبت سوخت ماشین آلات کشاورزی در سامانه الکترونیکی سدف، نسبت به بازدید از ترکتور‌ها جهت بررسی مالکیت و اطمینان از عدم فروش یا تعویض دستگاه، اقدام نمایند.

مقدم با تقدیر و تشکر از زحمات کلیه دست‌اندرکاران فعال در پروسه تأمین و توزیع سوخت ماشین آلات کشاورزی، خواستار تسهیل در روند تأیید درخواست سهمیه سوخت تولیدکنندگان بخش کشاورزی در سامانه الکترونیکی نیو تجارت آسان توسط مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این شهرستان شد.

وی با اشاره به لزوم فعالیت کارشناسان شرکت‌های فنی مهندسی کشاورزی بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه درخصوص ثبت نام سوخت، یادآور شد: فعالیت شرکت‌ها منوط به پایداری اعتبار پروانه اشتغال آنهاست و دریافت هزینه ثبت نام می‌بایست با نظارت و بر اساس تعرفه‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و از طریق سامانه ارجاع کار این سازمان به نام "سانکا" انجام گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی با درخواست صدور اطلاعیه ترویجی و اطلاع رسانی مناسب به بهره برداران بخش کشاورزی درخصوص نحوه نقل و انتقال تراکتورها، گفت: بمنظور جلوگیری از بروز هرگونه خللی در دریافت سهمیه سوخت، در خرید و فروش تراکتورها، علاوه بر انتقال برگ سبز تراکتور به نام خریدار، برگ تسویه سوخت تراکتور خریداری شده نیز می‌بایست توسط خریدار اخذ شود. 

گفتنی است روسا و نمایندگان فرمانداری، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، اتحادیه تراکتورداران، مراکز جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و شرکت‌های فنی مهندسی شهرستان میاندوآب نیز در این جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 3 =