تعطیلی دو واحد فرآوری و بسته بندی زیتون در کرمانشاه

شناسهٔ خبر: 2279BDE1 -
سعید کریمی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص وضعیت تولید و فرآوری زیتون کرمانشاه گفت : در حال حاضر تعداد ۴ واحد فرآوری و بسته‌بندی زیتون در استان کرمانشاه وجود دارد .

به گزارش هاناخبر ،سعید کریمی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص وضعیت تولید و فرآوری زیتون کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۴ واحد فرآوری و بسته‌بندی زیتون در استان کرمانشاه وجود دارد،گفت : تعداد دو واحد در این راستا پروانه خود را از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اخذ کرده‌اند که در حال حاضر تعطیل هستند.

او با اشاره به اینکه این دو واحد (شبدیز غرب و پرستو سبلان) در حال حاضر راکد هستند، گفت : دو واحد فرآوری و بسته‌بندی زیتون در سال جاری با مجوز سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

او ادامه داد: این دو واحد در شهرستان‌های دالاهو و سرپل ذهاب راه‌اندازی شده‌اند.

این مقام مسئول با تصریح براینکه در استان کرمانشاه به صورت کارگاهی نیز در ریجاب، سرپل ذهاب و دالاهو زیتون فرآوری می‌شود، افزود: دو واحد روغن‌گیری صنعتی نیز در این زمینه در استان فعال است.

لزوم ورود به عرصه صادرات و برندسازی زیتون کرمانشاه

کریمی با تاکید بر اینکه صادرات و برندسازی زیتون کرمانشاه نیاز به کار بیشتری دارد، گفت: هم اکنون، میزان زیتون تولیدی در استان کرمانشاه برابر ۳ هزار و ۵۰۰ تن است و باید در این زمینه سعی کنیم تا با حمایت از سرمایه‌گذاران در قالب طرح‌های فرآوری، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسب ورود کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور، همه مردم زیتون را به نام شمال کشور می‌شناسند، افزود: این درحالی است که شمالی‌ها، زیتون کرمانشاه را پیش‌خرید می‌کنند، اما در بازار‌های فروش نامی از کرمانشاه نیست .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 2 =