محکومیت ۱۰ میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی به پرداخت خسارت میلیاردی به مسکن مهر سیدآباد

شناسهٔ خبر: 22AE7B03 -
نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی با حکم قطعی به پرداخت ۱۰ میلیارد تومان خسارت به اعضای تعاونی مسکن مهرسیدآباد محکوم شده است اما تمکین نمی کند.

به گزارش هاناخبر ،

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت تعاونی مسکن مهر سیدآباد مهاباد به خبرنگار کردپرس گفت: در پی شکایت ۸ تعاونی مسکن مهر سیدآباد از وزارت راه شهرسازی در دادگاه، این وزارت خانه با حکم قطعی به پرداخت ۱۰ میلیارد تومان خسارت به اعضای تعاونی مسکن مهرسیدآباد محکوم شد.

وی افزود: قطعاتی از زمین های مسکن مهر سیدآباد از سال‌های گذشته چندین معارض داشته که بدون استعلام قبلی این زمین ها از سوی راه و شهرسازی به تعاونی‌های مسکن در مهاباد معرفی شد که به دلیل وجود معارض عملیات ساخت و ساز این 8 تعاونی از سال ۹۲ تا ۹۵ به مدت سه سال متوقف شد.

محمودزاده تاکید کرد: در این توقف 3 ساله خسارت 10 میلیارد تومانی به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تاثیر آن در قیمت تمام شده ساختمان، بر اعضای تعاونی های مسکن تحمیل شد. در حالی که این افراد از افشار کم درآمد جامعه هستند و به امید دستیابی به مسکن در تعاونی‌های مسکن مهر سرمایه گذاری کرده اند.

وی اظهار داشت: تاکنون نیز وزارت راه و شهرسازی به رای دادگاه تمکین نکرده و نسبت به پرداخت خسارت نیز اقدامی صورت نداده است. در همین رابطه  از وزیر راه شهرسازی سوال کردم و در نهایت این مسئله به کمیسیون قضایی مجلس ارجاع داده شده است.

نماینده ی مهاباد گفت: از وزارت راه و شهرسازی درخواست شده که یا میزان خسارت ۱۰ میلیارد تومانی را به مساکن مهر سیدآباد مهاباد پرداخت کند یا اینکه یارانه این تعاونی ها را افزایش دهد تا جبران خسارت شود. زیرا وزارت راه و شهرسازی موظف است زمین بدون معارض را در اختیار تعاونی مسکن قرار دهد به همین دلیل این وزارتخانه در این پرونده مقصر شناخته شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 9 =