تولد نخستین گوساله‌های سایت گوزن زرد ایلام در سال جدید

شناسهٔ خبر: 22D0A474 -
بنا به اعلام رییس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست ایلام، نخستین گوساله های سایت گوزن زرد مانشت و قلارنگ این استان در سال جدید، به دنیا آمدند.

به گزارش هاناخبر ،

اکبر محمدزاده در خصوص این خبر توضیح داد: سه گوساله در فصل زاد و ولد گوزن های زرد در این سایت طی روزهای اخیر به دنیا آمده اند و تا اواخر اردیبهشت ماه احتمال افزایش تعداد نوزادان این سایت وجود دارد.

وی افزود: اکنون  بدون احتساب این سه گوساله تعداد گوزن های بالغ و نابالغ این سایت ۳۲ راس است که پنج راس آن نابالغ و مابقی گوساله های متولد سال گذشته هستند.

محمدزاده یادآور شد: گوزن های این سایت همه ساله در فصل شهریور اقدام به جفت گیری می کنند و در فصل بهار سال بعد نیز نوزادان این وحوش به دنیا می آیند و فرایند تولد گوساله ها تا اواخر خرداد یا اوایل تیرماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: باتوجه به رسیدگی ها و مراقبت های مداوم هیچ گونه مشکل و مورد خاصی سلامت و امنیت این گوزن ها را تهدید نمی کند و این وحوش نادر در وضعیت نرمالی قرار دارند.

سال ۹۵ تعداد ۱۰ راس از گوزن های بالغ سایت مانشت و قلارنگ به استان یزد و چهار راس نیز در سال ۹۶ به استان خوزستان برای تکثیر و احیا منتقل شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 4 =